Wat zijn de ervaringen met de Nederlandse Energie Maatschappij?

Mijn zoon heeft een hoog lopend conflict met de NEM. Het afgelopen jaar was hij zelden of nooit thuis en zijn huis stond leeg. hij verbruikte dus helemaal niets, De watermaatschappij heeft daarom tot 2 keer toe bij de eindafrekening geld terugbetaald omdat het toch al lage voorschot nog te hoog was.
De NEM nu stuur een eindafrekening waarbij fors bijbetaald moet worden.
Volkomen onmogelijk en we hebben het dan ook op alle mogelijke manieren aangevochten en steeds geweigerd te betalen. Toch moet er nu alsnog een wel iets lager bedrag worden bijbetaald, nog steeds 700,00 euro anders sluiten ze hem af. Het is verder niet mogelijk met ze te communiceren, ze zijn zeer arrogant.
Wat kun je nu in godsnaam nog doen en welke externe partij kun je inschakelen als deskundige, want alleen al het lezen van de eindnota vereist een speciale studie.
En wat is wel een goede betrouwbare energieleverancier, want dat we overstappen op een andere leverancier moge helder zijn. Mijn zoon woont in Den Bosch.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou je toch zeggen dat de meterstanden niet overeen moeten komen. Als ze de stand hebben geschat dan is die dus vele malen hoger dan de werkelijkheid. Begin en eindstand zouden op de nota moeten staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook nog even een specificatie opvragen. Het komt trouwens vaker voor dat zelfs de incassobureaus zich terugtrekken bij NEM acties. Omdat er gewoon geen fluit van klopt. Ik denk dat je gewoon moet overstappen, niet moet wachten. Of pleegt hij dan contractbreuk? Want dat kost ook zomaar weer een paar honderd euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AHa , zo komen die energie discounters aan hun geld. Goeie vraag en bedankt voor de waarschuwing. +

Het beste antwoord

De Consumentenbod is de aangewezen tussen persoon en hebben eigen juristen etc . in dienst . Ik denk wel dat je lid moet worden , om hulp te vragen. Anders koop een consumentengids in de winkel en bel ze en kijk of ze er geïnteresseerd in zijn , in deze zaak. Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie, ik heb de consumentenbond ingeschakeld!

Andere antwoorden (4)

Mijn advies (als je er met je leverancier niet uit komt) zou zijn om het conflict voor te leggen bij de geschillencommissie voor energie- en water leveranciers, Deze zijn onafhankelijk en hun uitspraak moet door de leverancier worden nagekomen. Een mening omtrent je vraagstelling lijkt mij niet relevant. Hier krijgt je zoon zijn geld niet mee terug. Succes.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met mening bedoelde ik ook de ervaringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp,dat de oorspronkelijke nota hoger was? Dan vraag ik me af, waarom hebben ze besloten die te verlagen? Toch sowieso al een teken,dat er iets niet klopt. Ik zou dat niet op zijn beloop laten.
Mogelijk actie ondernemen via kassa, radar, of juridisch loket.
Nu zeg ik ook DOEN!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal bedankt voor het meedenken, we hebben de consumentenbond ingeschakeld, die had meteen een paar goede punten!
typisch een verhaal voor youp van't hek over de terreur en lompheid van grote bedrijven, dus stuur je verhaal naast consumentenorganisaties ook naar youp@nrc.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat betreft de rekening zou ik die voorleggen aan de geschillencommissie.
als energieleverancier heb ik al jaren stroom en gas via united consumers.
snelle communicatie en zeer duidelijk jaarafrekeningen.
nooit problemen gehad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mienda: Heeft united consumers ook en vinger in de waterleverantie? Daar ging de vraag over.
De geschillencommissie had ik reeds benoemd met link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat niet over de waterafrekening. lees goed
er staat dat die 2 x geld heeft terug betaald.
NEM is een energiemaatschappiij dus stroom en gas levering geen water
voor water zit je vast aan de lokale leverancier en heb je geen keus