Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn zorgverzekering aanpassen gedurende het jaar?

Ik wil graag een uitgebreidere dekking.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Meestal kun je bij de meeste zorgverzekeringen wel upgraden, dus wil je je pakket uitbreiden kan dit meestal door een telefoontje in gang gezet worden. Vaker (bijna altijd) is het wel een probleem als je iets wil opzeggen van je huidige pakket. Zie het hetzelfde als bij een telefoonabonnement. Je kunt wel een duurdere bundel kiezen maar geen goedkopere tijdens je kontrakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat het van je verzekeraar afhangt, dus ik zou gewoon een telefoontje plegen als ik jou was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het doorgeven gedurende het jaar, maar de startdatum is bij mijn weten altijd pas op 1 januari.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige verzekeraars bieden die service aan. Bij anderen kan alleen bij contractverlenging e.e.a. gewijzigd worden. Bel ze eens op zou ik zeggen.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
binnenkort kun je weer overstappen en je pakket laten aanpassen want per oktober krijg je meestal de papieren weer binnen en als je dat niet bevalt kun je wisselen van zorg verzekeraar. je kunt dan ook wijzigingen aan geven normaal kun je niet tussentijds veranderen. per 1 januari gaat je nieuwe of veranderde verzekering dan weer in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat Remco zegt is waar. Upgraden (net zoals bij GSM abonnementen) is vaak geen probleem. Wil je echter beknibbelen op je zorgverzekering, dan kun je dit pas vanaf januari (voor januari opnieuw aanvragen) in gang zetten. Let op de tarieven voor 2011, die gaan voor alle zorgverzekeringen waarschijnlijk flink omhoog. Sommige websites en aanbieders geven nu wellicht nog de oude prijzen door. Controleer dit dus even goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding