Per ongeluk gecreeerde glasschade (tafelbladglas), wordt dit vergoed door de inboedelverzekering?

En zit er eventueel een eigen bijdrage bij...?

een jaar geleden
1.7K
Utrecht
een jaar geleden
Heb je de schade toegebracht aan je eigen tafel? Of heeft een ander het gedaan? In dat geval kan zijn/haar Aansprakelijkheidsverzekering worden aangesproken.
SnakeEye
een jaar geleden
De schade is zelf (per ongeluk) gecreeerd.

Antwoorden (1)

Dat ligt aan je polis. Bij een all-risk polis waar geen uitsluiting geldt voor schade aan meubels zou het wel gedekt kunnen zijn. De exacte dekking en voorwaarden en uitzonderingen kun je vinden in je polisblad en/of online op de site van je verzekering. Ook een eventuele eigen bijdrage zal daar genoemd zijn.

Heb je geen all-risk polis maar alleen de goedkoopste versie van een inboedelverzekering, dan kun je er van uitgaan dat schade die je zelf hebt veroorzaakt niet is gedekt. Die goedkopere polissen dekken alleen aantoonbare stormschade, waterschade en brandschade.
een jaar geleden