Bij wie kan ik het beste de stormschade aan mijn auto claimen?

Na de storm van afgelopen vrijdag is er schade aan mijn auto ontstaan. In in een woning in mijn straat zijn er werkzaamheden gaande. Buiten  staat een container die het afval uit de woning opslaat en een dixie voor de werk mannen.  Hieromheen staan een aantal hekken geplaatst. Mijn auto stond helaas aan de overkant geparkeerd.
Tijdens de storm zijn de hekken omgewaaid en de dixie is tegen mijn auto aan gekomen. Nu heb ik aan de rechterzijde van mijn auto schade aan beide deuren. Ik heb nog foto's kunnen maken van het moment dat de dixie tegen mijn auto lag. En de hekken over de weg lagen en de straat blokkeerde. Nu weet ik eigenlijk niet wat ik het beste kan doen om de schade vergoed te krijgen. Mijn verzekering op de hoogte stellen of het bedrijf dat werkzaam is in mijn straat?  Ik heb geen idee of de werkzaamheden vanuit de gemeente gedaan worden  of dat het een  particuluer bedrijf is. Mijn autoverzekering dekt trouwens wel kosten die veroorzaakt zijn door storm. Wie kan mij tips geven wat ik nu het beste kan doen ?

2 jaar geleden
1.9K
Utrecht
2 jaar geleden
Claimen op je eigen autoverzekering gaat je no-claim kosten.
Lijkt me in dit geval dat het bedrijf dat de Dixie daar had staan, aansprakelijk is. Zij hadden hun materialen beter moeten zekeren.
ronron1212
2 jaar geleden
Je verzekering zal dat op de dader verhalen net als bij een auto ongeluk melden bij je verzekering. Hoezo kost dat no claim als je niet de schuldige bent @Utrecht
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Deze schade is verhaalbaar op de eigenaar van de Dixie en het bedrijf dat deze container etc daar heeft staan. Verhaalbare schade kost je geen no-claim.
Bel je verzekering even hoe je dit het beste inkleed.
dani22
2 jaar geleden
Ik zal contact opnemen met de verzekering en nagaan of ik zelf zal moeten achterhalen welk bedrijf de dixie geplaatst heeft of dat ik het beste het schadeformulier kan invullen met alle nodige informatie zoals foto's en dan afwachten wat de volgende stappen zijn. Hopelijk verloopt de afhandeling soepel.

Antwoorden (1)

Je eigen verzekering die kunnen dan contact leggen met de verzekeraar van het bedrijf en dan regelen ze het meestal wel onderling.