Is er een fonds voor vandalisme aan je auto?

Goedendag,

Wij zijn helaas slachtoffer geworden van vandalisme aan onze auto. Deze is bekrast.

Is er naast het waarborgfonds voor schade door toedoen van een onbekend voertuig ook een fonds voor vandalisme?

Wij wonen in een autovrije straat, de auto staat wat verder geparkeerd. En wij zijn WA+beperkt casco verzekerd. Volgens de verzekering kunnen zijn niets betekenen.

Ik ben nog nooit zo kwaad geweest en krijg het ook niet uit m’n hoofd.

Mocht iemand de gouden tip hebben, krijg die persoon zeker een bedankje!

Groet,

Picture for question
2 jaar geleden
1.8K
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Ik herken zo je gevoel. Bij mij hebben ze mijn achterruit een keer ingeslagen. €700,- zelf betalen. Kan er nog kwaad om worden, zo zinloos!

Antwoorden (1)

Nee, daar is geen fonds voor. Ook als je schade vergoed zou worden door een waarborgfonds of door je verzekering, zou je waarschijnlijk eigen risico of premieverhoging hebben moeten betalen. Financieel schiet je daar dus niet zo heel veel mee op.

Vraag eens rond in de buurt of iemand iets gezien heeft. Als het door (spelende) kinderen is gedaan en de ouders hebben een aansprakelijkheidsverzekering, dan zal die verzekering waarschijnlijk wel alle schade vergoeden.

Troost je verder met de gedachte dat een kras jammer is van je auto, maar dat je auto er niet minder door rijdt. Er zijn ook mensen die hun auto in vlammen zien opgaan en geen cent vergoed krijgen...