Welke familiale verzekering dekt schermschade van een laptop?

Ik heb de laptop van mijn dochter laten vallen met als resultaat: gebarsten beeldscherm;
Is reeds hersteld:kostprijs 750€
Mijn familiale verzekering bij AG meldt mij dat hiervoor geen tussenkomst is voorzien, wel voor vaste pc (hopeloos verouderd , wie koopt dat nog en waar?)
Ik vraag mij af waarom ik dan al meer dan 40 jaar betaal.
Kent iemand een maatschappij dewelke dergelijke ongelukken wel dekt?

3 jaar geleden
4.8K
SentWierda
3 jaar geleden
Dit valt onder eigen schuld of roekeloos gedrag. Dat is niet verzekerd.
Wel verzekerd is bijvoorbeeld diefstal van de laptop. Dan valt de laptop onder de inboedelverzekering.
gvrox
3 jaar geleden
Vaste PC hopeloos verouderd ? Als je echt de beste prestaties nodig hebt dan kun je het beste een vaste PC nemen; maar voor de meeste huis- tuin- en keukentaken voldoet een laptop prima.Dus misschien hebben steeds minder mensen een vaste PC nodig, maar verouderd is het niet.
LeonardN
3 jaar geleden
Ik koop altijd nog desktops. Mijn volgende PC zal ook weer een desktop zijn.
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Zie andere antwoorden en reacties. Het ligt er dus aan hoe oud je dochter is, en of ze nog in jouw huis woont. Ik kan me voorstellen dat als ze zelfstandig woont en eigen verzekeringen heeft, het wel onder jouw WA-verzekering valt. (Nederlandse situatie).

Antwoorden (3)

Geen een ik kreeg altijd bij elke verzekering te horen als u of u kinderen iets van elkaar kapot maakt dan wordt er niks vergoed
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Aanvullende verzekering voor mobiele apparaten:
Stoot je partner de laptop van tafel? Dat is niet verzekerd, ook niet met de Allriskdekking. Wil je je laptop verzekeren voor alle plotselinge en onvoorziene schades? Dus ook schade door vallen en stoten? Kies dan voor de AANVULLENDE DEKKING MOBIELE ELEKTRONICA. Dit is een slimme keuze als je veel elektrische apparaten in je huishouden hebt, zoals smartphones, laptops of tablets.
Dit is een aanvullende verzekering op de inboedel. Onder andere af te sluiten bij DITZO, maar ook bij andere maatschappijen. Als je de aanvulling NU afsluit geldt meestal een bepaalde periode voor de aanvulling in gaat.
Zie onder de link.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
@elder161 je bent nooit verzekert voor het gehele bedrag jaar oud waarde minder enz.
LeonardN
3 jaar geleden
@ronron1212 Zegt elder161 dat dan?
Nee er is geen verzekering die familieleden onder de aansprakelijkheidsverzekering brengt:

Dit valt buiten de dekking
Materiële schade aan spullen van iemand die meeverzekerd is op jouw polis (je partner of kind bijvoorbeeld). Als je kind jouw iPad stukmaakt, geeft de AVP geen dekking. Letselschade door een gezinslid valt wél onder de dekking.
Er zijn geen verzekeringsmaatschappijen die dat wel verzekeren via een AVP (aansprakelijkheidsverzekering)