Als airbnb failliet gaat, krijg ik dan het geld van mijn geboekte reis terug?

Ik heb midden Juli een reis voor 2020 geboekt. Wat als airbnb failliet gaat. Heb ik sna garanties? Welke verzekering zou ik hier voor af moeten sluiten die dit dekt als dat niet zo is?
dan* garanties

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (1)

Normaal gesproken krijg je geen geld terug als een reisorganisatie niet is aangesloten bij een garantiefonds. Airbnb komt er op internet tot nog toe goed af wat reacties betreft, maar voor zover na is te gaan valt hij b.v. niet onder de SGR.