Hebben zorgverzekeraars een moslestclausule?

Vergoeden ze ook medische kosten voor een overwachte situatie als besmetting vanwege het coronavirus? Veel verzekeringen vergoeden geen schade veroorzaakt door rampen e.d., dit noemt men molest.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Zorgverzekeraars vergoeden alle medische zorg die in het basispakket valt voor iedereen, en eventuele aanvullende zorg indien dit is verzekerd in je aanvullende pakket. De medische behandeling van de gevolgen van Corona wordt gewoon vergoed uit het basispakket. Moet je thuis in quarantaine en heb je thuis verzorging nodig, dan zul je in je polis moeten kijken wat daarbij wel en niet vergoed wordt.

Molest is geweld. Een molestclausule sluit schade door natuurrampen en (oorlogs-)geweld uit van de dekking. Corona is geen natuurramp en geen gevolg van geweld. Het valt dus gewoon onder de dekking van je verzekeringen. In het geval van Corona zul je alleen te maken hebben met de zorgverzekering. Molestclausules vind je vooral bij schadeverzekeringen waarbij de schade aan je auto, huis of spullen zijn gedekt.