Waarom zou ik een begrafenis verzekering kiezen inplaats van een levensverzekering?

Als ik een goede en goedkope levensverzekering afsluit krijg ik tonnen geld wanneer ik overlijd zo lijkt het. Maar wanneer ik een begrafenis verzekering afsluit betaal ik meer en krijg ik slechts een paar 1000 begrafenis kosten vergoed? Ik ben nog wel Jong (28) mis ik iets of is de keuze voor een levensverzekering (ook zonder koophuis) veel beter?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.3K
Pieterke
4 jaar geleden
Een gemiddelde uitvaart kost zo'n 7500 euro. Je moet dus voor dat bedrag of hoger verzekerd zijn, afhankelijk van wat jouw wensen zijn.
LeonardN
4 jaar geleden
Het is geen alternatief van elkaar. Je kan beide nemen, een van de twee of geen. Maar je gaat uit van een verkeerde aanname.
Als single zonder kinderen heeft een levensverzekering totaal geen nut.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@MarcoC1991, wanneer jij overlijdt krijg jij geen tonnen geld, maar de begunstigden. Het bedrag is afhankelijk van het soort levensverzekering is afgesloten.
Dé levensverzekering bestaat niet. Het is een verzamelnaam voor een groep verzekeringen die draaien om het leven van een verzekerde. Er wordt uitgekeerd als de verzekerde komt te overlijden. Bij een kapitaal- en een lijfrenteverzekering kan het zijn dat de verzekering ook uitkeert als de verzekerde nog in leven is.
De gemengde verzekering is net als de overlijdensrisicoverzekering een tijdelijke verzekering. Je geeft aan voor welke periode je verzekerd wilt zijn. Een belangrijk verschil is dat de gemengde verzekering altijd uitkeert. Als je komt te overlijden krijg je een bedrag uitgekeerd. Maar ook als je op de einddatum van de verzekering in leven bent. Met de premie die je betaalt wordt in de tussentijd gespaard of belegd. Als je op de einddatum in leven bent, krijg je de belegde of gespaarde premie uitgekeerd.
erotisi
4 jaar geleden
Als je al een levensverzekering hebt voor 160000 dan is een uitvaartverzekering misschien niet nodig. Een uitvaart van 160.000 zal er niet snel zijn dus kunnen je nabestaanden (of mocht het zo zijn dat het op leeftijd is afgesteld, ook jij zelf). Maar indien het puur voor de uitvaart zou zijn dan is een aparte uitvaartverzekering soms beter omdat het kapitaal tot ongeveer 7000 niet in box 3 valt. Bij een levensverzekering is dat nog maar de vraag....
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Een overlijdensrisicoverzekering wordt alleen het bedrag uitgekeerd als de verzekerde overlijdt voor een afgesproken einddatum. Ook als men single is of geen kinderen heeft kan deze verzekering nut hebben. Je kunt als suikeroom een specifiek persoon als begunstigde aanwijzen of een goede vriend, met vermelding van naam en geboortedatum. Verricht je postuum nog een leuke daad.
Ook leuk: Bij sommige levensverzekeringen wordt een bedrag uitgekeerd als de verzekerde leeft op een afgesproken einddatum. 'Uitkering bij leven' genoemd.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@erotisi, ook niet onbelangrijk bij hetgeen je al noemt: bij een uitvaart gaat het niet alleen om de kosten. Er moet gigantisch veel geregeld worden in korte tijd. Niet alleen voor en tijdens de uitvaart, na de uitvaart begint het pas goed. Als de uitvaart via een uitvaartverzekeraar- verzorger geregeld kan worden dan heeft de nabestaande recht op gratis zorg, zowel de praktische als de financiële. De kosten voor een uitvaart zijn over een aantal jaren zeker hoger dan nu.
https://www.dela.nl/blog/voorelkaar/afscheid-nemen/afscheid-regelen/van-overlijden-tot-na-de-uitvaart-dit-komt-er-op-je-af

Antwoorden (2)

Een goedkope levensverzekering is meestal een overlijdens risico verzekering deze verzekering betaald uit als je jong overlijd en kan dan je levenspartner een extra ondersteuning bieden na jouw overlijden. Handig als je partner veel minder verdiend en je kinderen hebt. Deze verzekering heeft een looptijd en betaald na de looptijd niet meer uit. Dan heb je dus geen verzekering meer en ook geen geld. Een overlijdens verzekering betaald altijd uit bij jou overlijden te dekking van jou begrafenis. De kosten van een crematie of begrafenis bedraagt op dit moment ongeveer 7.000 euro.
4 jaar geleden
Bij het vergelijken van premies van levensverzekeringen met de premies van uitvaartverzekeringen zul je met veel factoren rekening moeten houden.
Dé levensverzekering bestaat niet. Het is een verzamelnaam voor een groep verzekeringen die draaien om het leven van een verzekerde. Ze keren uit als de verzekerde komt te overlijden. Bij een kapitaal- en een lijfrenteverzekering kan het zijn dat de verzekering ook uitkeert als de verzekerde nog in leven is.
Als een verzekering uitkeert bij overlijden én bij leven is er een gemengde verzekering afgesloten. Pensioen-, spaar- en beleggingsverzekeringen worden soms ook levensverzekeringen genoemd.
De premie die betaald wordt voor één van bovengenoemde vormen van verzekering is niet altijd minder dan de premie van een uitvaartverzekering.
De premie van een levensverzekering is afhankelijk van de soort verzekering, de premie van een uitvaartverzekering is afhankelijk van de leeftijd waarop de verzekeringnemer de verzekering start.
De leeftijd bij het afsluiten van een uitvaartverzekering is een indicatiefactor voor de berekening van het aantal jaren dat de premie geïnd kan worden. De uitvaartverzekeraar moet altijd uitkeren, ook als de uitvaartverzekering afgesloten is op 70-jarige leeftijd. Een AOW-gerechtigde zal minder jaren premies af dragen dan een twintiger. De premie kan hoger zijn dan de premie van een bepaalde soort levensverzekering.
Of de keuze voor een bepaalde levensverzekering of een overlijdensrisicoverzekering (ook zonder koophuis) verstandiger is dan een begrafenisverzekering die alleen de kosten van de begrafenis dekt, ligt aan uw persoonlijke omstandigheden en de persoonlijke omstandigheden van de nabestaanden. Het kan als niet huisbezitter verstandig zijn om over een levensverzekering of overlijdensrisicoverzekering na te denken.
Veel nabestaanden gaan er financieel op achteruit als hun partner is overleden. Huurders denken vaak niet na welke de financiële gevolgen van het overlijden van één van de partners kunnen zijn. De vaak te hoge huurkosten voor één inkomen lopen gewoon door na het overlijden van de partner.
Bij overlijden na euthanasie keren overlijdensrisicoverzekeraars bijna altijd gewoon uit. Wanneer de wettelijke regels zijn gevolgd, geldt er geen wachttijd.
Een uitvaartverzekering heeft vaak beperkende voorwaarden wanneer de verzekerde overlijdt na euthanasie. Bij een aantal verzekeraars moet de uitvaartverzekering een bepaalde tijd lopen voordat ze het verzekerde bedrag uitkeren.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
Dat is nog eens een antwoord! Plus.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Simon, ik wilde dit antwoord naar jou sturen (echt waar) om het na controleren door jou te laten plaatsen. Maar mijn berichtenbox kan niet om redenen gebruikt worden. Om hiervandaan rechtstreeks via de Pc op GV in te kunnen loggen moet ik ook allerlei capriolen uithalen.
SimonV
4 jaar geleden
Bedankt voor je vertrouwen. Het antwoord staat er in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb nu een levensverzekering van 160.000 euro en betaal 6,50 per maand. Waarom zou ik uberhaupt kiezen voor een uitvaart verzekering wanneer ik dit bedrag aan mijn nabestaande kan nalaten?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@MaroC1991,u schrijft al een levensverzekering te hebben afgesloten.Ik ken de voorwaarden van uw afgesloten verzekering niet, en dat moet ook niet, dat is privé.
Bij een uitvaartverzekering regelt en verzorgt de begrafenisondernemer aan de hand van de wensen van nabestaanden en zorgt dat alles goed verloopt. Er worden veel praktische zaken door de begrafenisondernemer geregeld. Geeft hulp bij praktische, financiële, juridische en administratieve zaken. Afhankelijk of je voor een geldverzekering of een dienstenverzekering kiest.
U hoeft niet te kiezen voor een uitvaartverzekering, u hebt al gekozenen voor een bepaalde vorm van een levensverzekering. Meer smaken zijn er niet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geen enkele levensverzekering is gelijk zolang de term 'levensverzekering' een verzamelnaam is voor allerlei verzekeringen die te maken hebben met het leven, of juist met het overlijden, van de polishouder.
https://www.nporadio1.nl/consument/9230-dit-moet-je-weten-over-een-levensverzekering
ronron1212
4 jaar geleden
Gezien het bedrag van 160.000 euro en de premie van 6,50 per maand zou ik toch maar eens de polis door lehet kan geen levensverzekering zijn zelf een levensrisico verzekering lijkt me haast onmogelijk voor dat bedrag de verzekering moet met de premie wel een kans hebben om de vergoeding te betalen. Met die premie gaat een verzekering failliet.
SimonV
4 jaar geleden
Daar dacht ik ook al aan. Een tijdelijke overlijdensrisicoverzekering keert het vooraf afgesproken bedrag uit indien de verzekerde voor een bepaalde datum overlijdt.
Als verzekerde na die datum overlijdt, wordt niets uitgekeerd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Overlijdensrisicoverzekering_(Nederland)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@ronron en @SimonV, wat jullie schrijven is helemaal waar, ik heb ook mijn twijfels. Vandaar mijn opmerking dat ik de voorwaarden (van de levensverzekering??) niet ken en ook niet wil kennen Deze details zijn privé. Het is niet aan mij om als anonieme beantwoorder te gaan spitten, dat doe ik wel als de vragensteller mij persoonlijk benadert en om advies vraagt.
ronron1212
4 jaar geleden
@JoanDarc mijn reactie doet niets aan jow antwoord af. Ik heb alleen even gekeken naar de vraagstellers reactie an dan klopt het niet wat hij schrijft.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@ronron, Vandaar mijn reactie dat hetgeen jij en SimonV schrijven helemaal waar is, met uitleg waarom ikzelf niet heb doorgevraagd. Bij twijfel, niet ....... but that's another question.