Kan ik een buitenlander op bezoek in Nederland zelf voorzien van een NL reisverzekering?

Het betreft familiebezoek en geen EU-burger voor het geval dat dit relevant is. Reisverzekering met aanvullend dekking van ziektekosten.
De reis moet nog plaatsvinden.

4 jaar geleden
2K
crispy
4 jaar geleden
Waarom kan dat niet in het thuisland van de bezoeker? Als er iemand hier komt, en zeker als je specifiek ziektekosten gedekt wil hebben, krijg je allerlei aanvullende voorwaarden voor die ziektekosten. Het is meestal beperkt tot alleen acute hulp.
Utrecht
4 jaar geleden
Ik vrees dat dit niet kan: een Nederlandse verzekeraar zal geen reisverzekering van een buitenlander (zonder Nederlands adres) accepteren.
De bezoeker zal in zijn eigen land bij een lokale verzekeraar een reisverzekering moeten afsluiten.
paulos
4 jaar geleden
@Crispy. Niet overal in de wereld hebben mensen het zo voor elkaar als wij in Europa. Er zijn zat plekken op de wereld waar verzekeringen niet een onderdeel is van de cultuur van mensen, bijvoorbeeld door armoede. Het kan ook idioot duur zijn of gewoon niet beschikbaar zijn in een afgelegen gebied. In mijn geval speelt het een rol dat mijn bezoeker op leeftijd is en dat ik mij in het land van herkomst niet wegwijs ben om dit daar te regelen.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan.
De Travel Risk Insurance is de internationale kortlopende reisverzekering van Allianz Global Assistance en bestemd voor iedereen die niet in Nederland woont. Al vanaf € 2,- per dag is jouw gast uit het buitenland goed verzekerd en jij kan deze reisverzekering voor hem of haar afsluiten.
Dekking:
- S.O.S. kosten bij ziekte, ongeval of vermissing van verzekerde;
- medische kosten tijdens de reis en het verblijf in Nederland;
- overlijden van verzekerde;
- overlijden van een meeverzekerde reisgenoot;
- schade aan eigendommen van verzekerde in het land van domicilie;
- gedwongen oponthoud;
- beschadiging en vermissing van reisdocumenten;
- de kosten voor aanschaf van vervangende kleding en/of toiletartikelen;
- schade aan logiesverblijven.
Toegevoegd op 12 september 2019 07:21: tekst
SimonV