Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je als belg een WA verzekering krijgen als je niet in Nederland staat ingeschreven?

Ik heb een pony voor mijn Nederlandse dochter gekocht. Ikzelf sta niet in NL ingeschreven. De pony staat op mijn naam.
Ik weet dat niet alle WA verzekeringen paarden dekken (dubbelzinnigheidje..)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
LeonardN
4 jaar geleden
Heb je een aansprakelijkheidsverzekering in België? Vraag hen eens of deze situatie bij hen verzekerd is. https://www.ing.nl/particulier/verzekeren/aansprakelijkheidsverzekering/wa-verzekering-voor-dieren.html Geen aparte WA-verzekering voor dieren
Voor je huisdieren heb je geen aparte aansprakelijkheidsverzekering nodig. Als je een aansprakelijkheidsverzekering hebt, ben je automatisch verzekerd voor de schade die jouw huisdier bij anderen veroorzaakt. Alleen als u je huisdier aanzet tot agressie, ben je niet verzekerd.
Welke dieren vallen onder de WA-verzekering? Alle dieren die je voor je hobby houdt vallen onder de aansprakelijkheidsverzekering. Heb je een paard of een paar schapen die je voor je eigen plezier houdt? Ook die vallen onder de WA-verzekering. Als je een veehouderij hebt, dan moet je daar een aparte verzekering voor afsluiten.
SimonV
4 jaar geleden
Het is maar de vraag of een pony die ELDERS gestald staat (niet letterlijk een huisdier) onder een algemene WA valt.
https://www.hippo-verzekeringen.nl/moet-weten-aansprakelijkheid-als-bezitter-paard/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een WA-verzekering biedt dekking indien je als eigenaar aansprakelijk wordt gesteld voor zaakschade of letselschade veroorzaakt door je pony aan derden. De verzekering is doorgaans uitsluitend van kracht binnen Nederland.
De polis staat in feite niet op jouw naam (tenzij je een pony bent). Wie de premie betaalt, is niet interessant. Je zult als buitenlander bij registratie wel je BIC-nummer moeten toevoegen.
Kortom: je kunt als Belg ook een WA- verzekering krijgen.
(Lees meer...)
SimonV
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding