Is een gescheurde jas iets voor de verzekering?

Beste mensen,

ik pas op een hond en breng m in de namiddag terug naar zijn huis. Ik loop de achterdeur uit van het appartementengebouw en scheur mijn jas open bij de mouw. Ik heb nog niet gekeken welk ding daar zit, wat mijn jas heeft opengehaald,omdat ik haast had.

Nu wil ik de baas even laten weten dat daar iets zit waar mensen hun jas mee kunnen openhalen. Mijn vraag is ook of dit iets is waar men voor verzekerd is via WA? Ik heb geen idee of zoiets verzekerd is??

vr gr Gonna

5 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (1)

Als er aan de betreffende deur een scherp ding zit waar je bij normaal gebruik van de deur je kleding aan kunt openhalen, dan is de eigenaar van de deur verantwoordelijk voor de schade. In het geval van een appartementencomplex is dat de verhuurder van de appartementen, of bij koopappartementen de VVE. Of die eigenaar wel of niet verzekerd is voor die schade maakt niet uit.

Zit er niets bijzonders aan de deur en is jouw jas gescheurd omdat je in de haast met je mouwopening achter een normale deurklink bent blijven hangen, dan is dat gewoon pech en eigen risico.

De hond en zijn baas zijn geen eigenaar van de betreffende deur (ik neem aan dat het om een gezamenlijk buitendeur van het complex gaat) en hebben in dus niks te maken met jouw schade.