Wat houdt: vergoeding geldt voor hele looptijd verzekering in?

Ik wil mijzelf extra gaan verzekeren zodat mijn orthodontie kosten worden vergoed. Nu staat er dat ik 500€ vergoed krijg..maar dir geldt voor de hele looptijd vd verzekering. Is dit 500€ per jaar..? Ik snap het niet.

5.8K

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet per jaar. Dat is maximaal € 500,- en dat kan in één keer zijn, maar dat kan ook verdeeld zijn over meerdere behandelingen, zelfs over meerdere jaren.
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Volgens mijn is een verzekering per jaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Plus, antwoord is juist.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212, bepaalde vergoeding die onder een verzekering vallen kun je maar 1 x declareren. Met name bij orthodontie komt dit vaak voor. Het is dus inderdaad een maximum bedrag van 500,- ongeacht hoe lang je verzekerd loopt. @Flowerpower19, bedenk dat 500,- voor een orthodontiebehandeling bitter weinig is. Behandelingen duren al gauw 2-3 jaar, voor mijn beide kinderen waren we zo rond de 2.500,- per kind kwijt. Je kunt je voor ene hoger bedrag verzekeren, maar vaak geldt er voor orthodontie een wachttijd van een jaar (dat wil zeggen dat je pas een jaar na ingang van de verzekering kosten mag gaan maken die je kunt declareren).