Wat is het doel van een overlijdensrisicoverzekering binnen een hypotheek?

Stel het huis is 100000 en de resthypotheek is 50000, wat doet de overlijdensrisicoverzekering? De verzekering staat garant voor de 50000 restschuld mocht het pand minder waard worden of keert de verzekering die 50000 aan de bank uit zodat het pand hypotheekvrij is? Of zijn er andere opties

6 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Een overlijdensrisicoverzekering keert een voorafgaand afgesproken bedrag uit aan de nabestaanden als degene op wiens naam de verzekering staat, overlijdt. De verzekering is bedoeld om te voorkomen dat bij overlijden van de verzekerde persoon zijn/haar partner het huis moet verkopen omdat men de hypotheek niet meer kan betalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De verzekering heeft dus niets te maken met waardevermeerdering of vermindering, en als je huis hypotheekvrij is, heb je deze verzekering niet (meer) nodig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Niet aan de nabestaanden, maar aan de begunstigde. Wanneer de overlijdensrisicoverzekering is verpand aan een hypotheek, is de bank de begunstigde.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor deze correcte aanvulling