hoeveel toetsen mag je inhalen als je in de derde klas zit en langdurig ziek ben geweest?

Hoi,

Afgelopen maanden heb ik door gezondheidsproblemen bijna 200 uur verzuim gehad, en ook veel toetsen gemist. Ik krijg hierdoor echt een overvolle agenda aan toetsen, wat ik soms dus niet aan kan. Als ik het uitstel, worden de docenten er niet echt vrolijk van (zacht uitgedrukt) en moet ik maar van hun meerdere dingen op elkaar doen op 1 dag.

Voor na de vakantie heb ik al 8 toetsen in 1 week, wat me een beetje teveel van het goede lijkt, aangezien ik nog steeds niet helemaal beter ben en extra uurtjes slaap wel goed kan gebruiken.

Geldt er ook een vast inhaalaantal van toetsen voor mensen die langdurig ziek zijn geweest??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Nee, daar zijn geen algemene regels voor, een school kan hierin zelf beslissen. Het is aan de school om, in goed overleg met jou, te bepalen wat haalbaar is. Acht toetsen in 1 week lijkt me inderdaad erg veel, al hangt het er nog wel van af wat voor soort toetsen het zijn. Voor een luistertoets van een taal bijvoorbeeld hoef je niet echt te leren. Ga zo snel mogelijk in gesprek met je mentor/klassedocent, hopelijk komen jullie er samen uit.