Betaal je meer zorgpremie bij Promovendum als niet hoog bent opgeleid?

Verzekeraar Promovendum adverteert dat zij vooral voor hoger opgeleiden zijn. Dit staat op hun website "Sinds onze oprichting richten wij ons al op hoger opgeleiden. Op basis van schadestatistieken en jarenlange ervaring blijkt dat zij minder schade maken. Hierdoor kunnen wij onze klanten verzekeringsproducten bieden met een lage premie en uitstekende voorwaarden." (bron: https://www.promovendum.nl/hogeropgeleiden )

Nu rees bij mij de vraag: "Betaal je meer zorgpremie bij Promovendum als niet hoog bent opgeleid?"

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
paulus811
6 jaar geleden
Ik vraag me wel eens af of het geen discriminatie is om lager opgeleiden uit te sluiten. Alleen om die reden zou ik nooit een verzekering nemen bij zo een arrogante maatschappij.

Antwoorden (1)

Promovendum:
"Voor de basisverzekering geldt een wettelijke acceptatieplicht. Promovendum accepteert iedereen die voor de basisverzekering in aanmerking komt."
De premie is voor iedereen gelijk.

Voor andere verzekeringen is het een ander verhaal, bijvoorbeeld bij de autoverzekering. Wie lager is opgeleid, krijgt een premieopslag of komt helemaal niet in aanmerking voor gegarandeerde korting.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ bis ::))
Reddie
6 jaar geleden
@SimonV, hoe denken ze dat te controleren?
Voor een autoverzekering zullen ze bij je huidige verzekering navraag doen over je "schade gedrag".
SimonV
6 jaar geleden
Als ze het heel dol maken vragen ze je diploma's op.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij de aanvraag voor een verzekering (behalve voor de basis-zorgverzekering) moet de aanvrager de hoogst afgeronde schoolopleiding opgegeven. Ook postcode is van invloed.