Kan ik het opzeggen van mijn verzekering terug draaien?

Ik heb mijn paardenverzekering voor het einde van mijn polis beindigd. Mijn polis loopt en is betaald tot 1 april 2017. Ik heb in een boze bui deze per 5 december opgezegd.

Nu wil ik dit terugdraaien tot 1 april. Dus gewoon mijn polis tot einddatum behouden.

Sta ik dan nog in mijn recht?

Ik heb het vandaag per mail aangegeven. Dus voor 5 december dat ik me opgezegd heb.

7 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (1)

Dat lijkt mij geen probleem.

Je hebt betaald tot 1 april 2017, dus de verzekering loopt tot die datum. Als je hebt opgezegd per 5 december 2016 begrijp ik daaruit dat je ruim op tijd hebt opgezegd. Ergo, je bent zeker verzekerd tot de einddatum en per die datum heb je dus opgezegd op 5 december.

Bel de verzekeringsmaatschappij of je tussenpersoon en vraag een bevestiging dat je dus per 1 april 2017 de verzekering opzegt, aangezien je tot die datum al betaald hebt. Verwijs naar je e-mail die je inmiddels al ter verduidelijking verstuurd hebt.

Eigenlijk heb je het al geregeld, maar vraag je een schriftelijke bevestiging. Als je het niet ontvangt deze schriftelijke bevestiging, kan je het alsnog per e-mail doen, schriftelijk dus, onder verwijzing naar je eerdere e-mail.

Succes.

Toegevoegd na 2 dagen:
Na je vragen in de reacties:

(1) je hebt een verzekering TOT 1 april
(2) die is al betaald
(3) je hebt deze verzekering per 5 december opgezegd
(4) een maand opzegtermijn en nu laatste dag (02/12/16) heb je VERZOCHT om te herroepen PER E-MAIL
(5) 9 uur geleden stel je de vraag, antwoord 8 uur geleden en 2 uur geleden jouw reactie, maar heb je nog niet gebeld dus ben je te laat!
(6) maandag is het 05/12/16 ... welk recht?

In jouw geval had ik gebeld om het zeker te weten.
Je spreekt over ‘recht’.
Alles kan per contract geregeld en weer opgezegd worden. Vraag is of het ontvangen/ behandeld is op tijd. Daarom moest je dus bellen. Nu is het weekend en maandag 5 december.

[Gebruikelijk is om eerst zoiets telefonisch te bespreken, vervolgens schriftelijk vast te leggen onder verwijzing naar telefonisch gesprek terzake.]

Vraag is of jij op tijd was om te herroepen, hiervoor had je moeten bellen en terzake moeten informeren. Welk recht?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jolanda1977
7 jaar geleden
Ik heb mijn verzekering opgezegd en ivm 1 maand opzegtermijn zou mijn verzekering per 5 december dan beindigd worden. Maar dit wil ik teniet verklaren en gewoon Door laten lopen tot 1 april. Ik heb een brief van de maatschappij dat mijn verzekering dan 5 december beindigt zou worden en ik resitutie krijg omdat ik betaald heb tot 1 april maar dat wil ik dus herroepen en toch mijn verzekering behouden. Dit heb ik vandaag per email (2 december) aangegeven maar geen reactie. Maandag zou deze dan beindigd worden maar dat wil ik herroepen. Sta ik dan in mijn recht? Ook al heb ik m dus beindigd?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
(1) je hebt een verzekering TOT 1 april
(2) die is al betaald
(3) je hebt deze verzekering per 5 december opgezegd
(4) een maand opzegtermijn en nu laatste dag (02/12/16) heb je VERZOCHT om te herroepen PER E-MAIL
(5) 9 uur geleden stel je de vraag, antwoord 8 uur geleden en 2 uur geleden jouw reactie, maar heb je nog niet gebeld dus ben je te laat!
(6) maandag is het 05/12/16 ... welk recht? In jouw geval had ik gebeld om het zeker te weten.
Je spreekt over 'recht'.
Alles kan per contract geregeld en weer opgezegd worden. Vraag is of het ontvangen/ behandeld is op tijd. Daarom moest je dus bellen. Nu is het weekend en maandag 5 december. [Gebruikelijk is om eerst zoiets telefonisch te bespreken, vervolgens schriftelijk vast te leggen onder verwijzing naar telefonisch gesprek terzake.] Vraag is of jij op tijd was om te herroepen, hiervoor had je moeten bellen en terzake moeten informeren. Welk recht?