Ja, je kunt ook als alleenstaande gebruik maken van een collectieve zorgverzekering.
Bijvoorbeeld PMA van Menzis: 7% korting op de basisverzekering 10% collectiviteitskorting op de aanvullende verzekeringen.

Je kunt je zonder verder ergens lid van te worden direct aanmelden.

Toegevoegd na 20 uur:
Via Independer kan je bij een groot aantal verzekeraars collectiviteitskorting krijgen op je zorgverzekering. De website kan op grote schaal verzekeringspakketten inkopen, waardoor het extra korting kan geven op de premie.
http://www.collectievezorgverzekering.nl/collectief-via/commerciele-organisaties.html

In bijna alle plaatsen in Nederland is het mogelijk voor inwoners om een verzekeringspakket bij de gemeente af te sluiten. De meeste gemeenten stellen deze collectieve verzekering alleen beschikbaar voor inwoners met een laag inkomen en weinig eigen vermogen. Je moet van te voren dus bij je gemeente informeren of je in aanmerking komt voor de collectiviteit. Personen met een bijstandsuitkering komen bijna altijd in aanmerking. De collectieve gemeenteverzekering is niet bedoeld voor studenten met studiefinanciering.
Nadelen:
- Je hebt geen keuze voor een aanvullend pakket, er is vaak maar één optie;
- Je hebt geen keuze voor een verzekeraar.
http://www.collectievezorgverzekering.nl/collectief-via/gemeente.html
SimonV
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Dit is slechts 1 van de vele voorbeelden. Bijna elke verzekeraar heeft verschillende collectiviteitskortingen. Soms is het volkomen onzin omdat iemand die nergens 'bij hoort' als 'collectief' de zorgverzekering zelf kan aangeven. Dat je bijvoorbeeld bij Menzis collectiviteitskorting krijgt omdat je klant bent bij Menzis.