Autoschade zelf regelen: binnen welk termijn moet ik het overeengekomen bedrag betalen?

Ik heb schade veroorzaakt. De bedoeling is om dit, in verband met no-claimkorting/stijging premie, zelf onderling te regelen.

Volgens de tegenpartij denkt het schadeherstelbedrijf dat de auto total loss is, gezien de dagwaarde van €800,- tot €1000,-. Zij schatten de vergoeding van de verzekering op zo'n 500,-. Dit bedrag mag ik aan de tegenpartij betalen, hij mag dan de auto behouden.

Ik heb voorgesteld het bedrag in twee termijn te betalen (dit zou voor mij financieel wat makkelijker uitkomen) Nu de helft en over twee weken de volgende.

Echter, de tegenpartij heeft liever het bedrag in één termijn. Nu is mijn vraag, is er een wettelijke termijn waarbinnen ik bedrag dien te betalen? Kan ik gewoon over twee weken het volledige bedrag betalen? Of ben ik verplicht dit direct te doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
redhouse
7 jaar geleden
Heb hetzelfde gehad.Doorgegeven aan mijn verzekering en die heeft het schade bedrag overgemaakt naar andere partij.Daarna kreeg ik verzoek van mijn verzekering het schade bedrag over te maken naar hun.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja deze optie gaf mijn verzekering ook. Echter, ik ben bang dat de uiteindelijke schade hoger is dan 500,-, dat risico wil ik niet lopen.

Antwoorden (1)

mm vreemd verhaal wie zegt jou dat de tegenpartij verzekerd is misschien is er wel iets aan de hand met zijn gegevens. Mocht hij niet verzekerd zijn dan is het weer een ander verhaal, als het wel zou kloppen en je regelt het buiten de officiële instanties kan hij geen eisen stellen over jouw betaling aan hem.