Waar kan ik de veiling van verzekeringen vinden?

Wanneer er een ongeluk is gebeurd en de voertuig total loss verklaard mocht worden wordt de voertuig door de verzekering geveild om te kijken wat hij op kan leveren.

Dan wordt er de optie gegeven om hem terug te kopen voor de hoogste bod en het restand van de total loss uitbetaald te krijgen.
Of het hele total loss bedrag krijgen.

Waar worden deze veilingen plaatsgevonden?
Ik neem aan ergens op het internet.
En is het mogelijk voor particulieren om hieraan deel te nemen?

Met vriendelijke groet
Jim

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.9K
SimonV
7 jaar geleden
Volgens mij kan dat niet, als je geen gecertificeerde opkoper bent. TLB's moeten totaalverliesvoertuigen verhandelen via een door VbV goedgekeurd elektronisch veilingsysteem. De opdrachtgevers bepalen zelf welke gecertificeerde opkopers mogen bieden. Om haar controlerende taak te kunnen uitvoeren, ontvangt het VbV informatie over de handelsprocessen vanuit de verschillende veilingsystemen. http://stichtingvbv.nl/schadevoertuigen/total-loss-bureaus-(tlb).aspx

Het beste antwoord

Dit kan alleen als je een gecertificeerde opkoper bent.
Dan kun je bijvoorbeeld aan deze veiling deelnemen: www.totallossveiling.nl

Total Loss Bureaus (TLB’s) moeten totaalverliesvoertuigen verhandelen via een door VbV goedgekeurd elektronisch veilingsysteem. De opdrachtgevers bepalen zelf welke gecertificeerde opkopers mogen bieden. Om haar controlerende taak te kunnen uitvoeren, ontvangt het VbV informatie over de handelsprocessen vanuit de verschillende veilingsystemen.
SimonV
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Bij bijvoorbeeld BCA kun je als particulier wel een tweedehands auto (niet total loss) kopen via een veiling. Je hebt daar echter alleen toegang tot de fysieke veilingen. http://www.bca-europe.com/nl/nl/Kopen/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt helder en duidelijk antwoord