Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een autoverzekering geldig als deze op een verkeerd woonadres staat?

Ik ben 3 jaar geleden verhuisd maar mijn autoverzekering staat nog altijd op mijn oude adres.
Op dit adres is dezelfde autoverzekering 10-15 euro duurder per maand.
Is schade wel verzekerd als het adres wat bekend is niet mijn officiele huidige woonadres is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.7K
ronron1212
7 jaar geleden
Ja maar ik zou maar gauw een adres wijziging sturen. Je hebt dus al een paar jaar geen nieuw verzekeringsbewijs gehad je groene kaart.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De autoverzekering is gekoppeld aan het kenteken en niet aan een adres of ten naam stelling van het voertuig.

Dus; ja het voertuig is volledig verzekerd tot dat je verzekeraar dit bericht leest.

Je weigert namelijk de adresgegevens te veranderen uit financieel gewin, dit is in principe fraude en kan de verzekeringsmaatschappij je royeren.

Als advies geef ik je dan ook zo snel mogelijk het adres te wijzigen bij de verzekeraar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik hoop dat je gelijk hebt theod. maar ik heb zelf mijn twijfels hierover, je pleegt namelijk fraude.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lees mijn antwoord is goed, ik schrijf exact wat jij hier herhaalt, op het moment dat de verzekeraar er achter komt dat hij uit geldelijk gewin het adres niet heeft gewijzigd kan hij de verzekeringnemer royeren wegens fraude.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verhuizen leidt niet direct tot wijziging van de premie lijkt me. Periodieke wijziging van voorwaarden of veranderen van verzekering misschien dan weer wel. Maar bedankt voor je uitleg en advies!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding