Is een autoverzekering geldig als deze op een verkeerd woonadres staat?

Ik ben 3 jaar geleden verhuisd maar mijn autoverzekering staat nog altijd op mijn oude adres.
Op dit adres is dezelfde autoverzekering 10-15 euro duurder per maand.
Is schade wel verzekerd als het adres wat bekend is niet mijn officiele huidige woonadres is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.7K
ronron1212
7 jaar geleden
Ja maar ik zou maar gauw een adres wijziging sturen. Je hebt dus al een paar jaar geen nieuw verzekeringsbewijs gehad je groene kaart.

Het beste antwoord

De autoverzekering is gekoppeld aan het kenteken en niet aan een adres of ten naam stelling van het voertuig.

Dus; ja het voertuig is volledig verzekerd tot dat je verzekeraar dit bericht leest.

Je weigert namelijk de adresgegevens te veranderen uit financieel gewin, dit is in principe fraude en kan de verzekeringsmaatschappij je royeren.

Als advies geef ik je dan ook zo snel mogelijk het adres te wijzigen bij de verzekeraar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik hoop dat je gelijk hebt theod. maar ik heb zelf mijn twijfels hierover, je pleegt namelijk fraude.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lees mijn antwoord is goed, ik schrijf exact wat jij hier herhaalt, op het moment dat de verzekeraar er achter komt dat hij uit geldelijk gewin het adres niet heeft gewijzigd kan hij de verzekeringnemer royeren wegens fraude.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verhuizen leidt niet direct tot wijziging van de premie lijkt me. Periodieke wijziging van voorwaarden of veranderen van verzekering misschien dan weer wel. Maar bedankt voor je uitleg en advies!