Bij wie moet ik een beschadigde zitbank opgeven?

Ik heb per ongeluk de bank van mijn moeder beschadigd. Ik weet niet precies waarmee, het kan chocolade zijn geweest of bloed, maar er is iets in de bank gekomen, nadat ik op bezoek ben geweest.
Hoe moeten we dat aan de verzekering opgeven?
Moet mijn moeder haar verzekering bellen en opgeven via de inboedelverzekering? Of via de aansprakelijkheidsverzekering? Of moet ik mijn verzekering bellen? En gaat het via mijn eigen aansprakelijkheidsverzekering?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
ronron1212
7 jaar geleden
Jij moet jou verzekering bellen en de schade melden.
Amadea
7 jaar geleden
Misschien is het met een flesje vlekkenduivel onzichtbaar te maken? Lijkt mij de beste én gemakkelijkste oplossing!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor een vlek de verzekering uit laten betalen? Probeer dit eerst zelf te verwijderen, vaak hebben bankstellen een beschermende laag tegen vocht en vuil, waardoor dit makkelijk gaat. Maar de vlek zit er al langer in, begrijp ik (vraag eerder gesteld), de verzekering zal dit misschien willen onderzoeken en dan door de late melding een schadevergoeding afwijzen. Wordt er wel een schadevergoeding uitgekeerd, dan krijg je alleen het deel van de bank vergoedt waar de vlek zit, bijvoorbeeld 1 zitkussen en dan de dagwaarde daarvan.

Antwoorden (1)

Inboedel gaat voor aansprakelijksheids verzekering.
Inboelboedelverzekering is namelijk primair. Het eventuele eigen risico kan wel verhaald worden op uw aansprakelijksheid verzekering.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Als jij bij een ander thuis iets beschadigd is het jou aansprakelijheidsverzekering die moet betalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helaas niet, ik heb dit vanochtend nog besproken met de schade behandelaar tegenover aan de ontbijttafel. Tevens heb ik hetzelfde meegemaakt met een loucheset en een vervende bovenbuurvrouw.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Dit heb ik nog nooit gehoord. Ik heb laatst de nieuwe bank van mijn broer beschadigd. Mijn persoonlijke aansprakelijkheid heeft deze schade vergoed en niet de inboedel verzekering van mijn broer.