Ben ik verzekerd voor een kapot scherm van mijn iPod?

Mijn zusje heeft mijn iPod laten vallen,
bij de verzekering gemeld en ik krijg maandag antwoord.
Mijn moeder zegt van niet omdat mijn zusje onder dezelfde polis valt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Bij een gewone inboedelverzekering is schade aan de mobiele telefoon door (laten) vallen niet verzekerd.

Toegevoegd na 42 seconden:
Dat staat los van het zusje.
Computoon
8 jaar geleden
Utrecht
8 jaar geleden
Dan misschien beter de WA verzekering erop aanspreken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus ik ben nu eigenlijk gewoon "fucked" en mag de reparatie zelf betalen?
Computoon
8 jaar geleden
@ Rickieboy8: misschien niet. Want wellicht heb je een uitgebreide inboedelverzekering in plaats van een gewone. Of zelfs een "all risks"-verzekering. Hoe uitgebreider de dekking (en hoe hoger dus ook de premie), hoe groter de kans dat de schade eronder valt. Zou de telefoon bij een inbraak thuis gestolen zijn, dan zou hij in principe vergoed worden (in de regel niet tegen nieuwwaarde )
Voor een aansprakelijkheidsverzekering zijn gezinleden in ieder geval uitgesloten.

De inboedelverzekering hangt van je polis af.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus dat komt er op neer dat zij niet aansprakelijk zijn dus ik er ook geen schade kan claimen via de verzekering?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Iemand die iets stuk maakt wat van jou is, is daarvoor aansprakelijk. Maar dat wil niet zeggen dat de aansprakelijkheidsverzekering dit automatisch dekt. Bij gezinsleden onderling wordt bijvoorbeeld niet gedekt omdat dat risico veel te groot is. Zoals computoon aangeeft zou het nog wel zo kunnen zijn dat jullie ene uitgebreide inboedelverzekering hebben dus check die eens.
Mits opgegeven en aangezien je zegt dat het een gewone verzekering betreft dan zal het antwoord echt nee zijn. Dit zijn ook zaken waar vaak andere opties voor verzekeren mogelijk zijn. Ik zou je tijd niet verspillen en gewoon even goed balen, we kennen het haha.
een jaar geleden