Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

gevallen met fiets,bril kapot, ben ik verzekerd?

MIjn vader is een tijdje terug gevallen met de fiets en nu is zijn bril kapot. Hij was 100 meter van huis. Valt dit onder een bepaalde verzekering? reisverzekering iig niet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
16.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het zou onder de inboedelverzekering kunnen vallen. Mijn verzekering heeft me net aangeboden dit soort calamiteiten buitenshuis ook te dekken tegen €60 per jaar meer op de al bestaande inboedelverzekering.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Als je alleen een "gewone" inboedelverzekering hebt niet. Daar is de "bril binnenshuis" al vaak een probleem. Als hij al niet uitgesloten is, geldt er een eigen risico.

De meeste kans maak je met een speciale verzekering voor de bril, zoals je die bij opticiens wel kunt afsluiten als je een bril aanschaft.
Andere optie: de uitgebreide inboedelverzekering.

In alle gevallen geldt: lees de polisvoorwaarden en als die maar ruimte voor enige twijfel laten: raadpleeg de verzekeraar.
(Lees meer...)
Computoon
8 jaar geleden
Ik heb een verzekering die dit dekt, een buiten-de-deur verzekering, die dekt bijna alles wat normaal is dat je bij je draagt. Maar als je vader deze verzekering niet heeft(of een soort gelijke) ben ik er bang voor. Vraag aan hem welke verzekeringen hij allemaal heeft en bel ze...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding