waar vind ik een goekope verzekering voor een mmbs voertuig ?

Hallo, ik heb al bij wat verzekeringen rondgekeken en de goekoopste was rialto voor 1700 euro maar, als het goed is kan dat veel goekoper ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je erbij zet dat mmbs motor met beperkte snelheid betekent blijft het niet zo'n vraag voor de incrowd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Motorvoertuig, WasMaes, geen motor. Maar dat je hiervoor bij Rialto uitkomt, verbaast me niets. Dat is immers - voor het geval je je hier nog niet van bewust was - de verzekeraar die zich gespecialiseerd heeft in het verzekeren van moeilijk te verzekeren zaken. Dus wat een andere, reguliere verzekeraar niet wil verzekeren omdat het te hoge risico's met zich meebrengt, verzekert Rialto soms nog wél - maar tegen een (hogere) prijs, uiteraard. Voor wat betreft de MMBS-en is men hard bezig het gat in de wet te dichten dat ervoor gezorgd heeft dat allerlei teruggekeurde auto's op de openbare weg verschenen die op geen enkele manier gebruikt werden binnen een agrarisch bedrijf en waarmee jongens van 16 zonder rijbewijs de wegenbelasting- en apk-plicht ontdoken c.q. ontweken. Tot die tijd is het nogal onduidelijk wat er nu wel en niet mag of gedoogd wordt. Nog helemaal los van het feit dat die dingen levensgevaarlijk zijn (niet apk-gekeurd, geen enkel rijbewijs voor nodig maar wel de openbare weg op met een voertuig dat eruit ziet als een gewone auto maar afhankelijk van de precieze uitvoering maximaal 25 of 45 km/u mag kunnen rijden) maakt ook die onduidelijkheid waarschijnlijk dat een verzekeraar er zijn vingers liever niet aan brandt. Daarbij zou het me niets verbazen als her gros van de verzekeraars zo'n voertuig alleen als trekker kan verzekeren. Ze zijn vaak behoorlijk rigide in hun categorieën, zo willen of kunnen veel goedkope verzekeraars mijn auto (rolstoelbus) niet verzekeren omdat het een grijs kenteken voertuig is en ze die automatisch als bedrijfswagen aanmerken terwijl het dat niet is. Veel MMBS worden niet als landbouwvoertuig gebruikt, dus als een verzekeraar hem alleen maar kan invoeren als landbouwvoertuig, maakt dat dat zo'n ding geen standaard verhaal meer is, wat automatisch een duurdere verzekering betekent. Of dat inhoudt dat elke MMBS-rijder bij Rialto of misschien één of twee andere maatschappijen zit, dat weet ik niet, maar ga er in elk geval maar vanuit dat je bij de goedkoopste maatschappijen sowieso niet terecht kunt met zo'n ding. Hoe dat zit als je hem wél gebruikt waar hij voor bedoeld is weet ik niet, maar zéker als je hem privé gebruikt dan raad ik je in elk geval aan om de veranderde en nog te veranderen regels op dit gebied goed door te nemen. Als je dat tenminste nog niet gedaan had.

Antwoorden (1)

Voorlopig nergens!

Als je googelt op MMBS verzekering kom je tientallen aanbieders tegen van verzekeringen voor motorrijtuigen met beperkte snelheid.
Klik je vervolgens door naar offerte-aanvraag dan krijg je bij alle verzekeraars een Rialto-formulier te zien. Het lijkt er dus op dat Rialto tot nu toe de enige of de goedkoopste aanbieder is.

Je kunt een paar dingen doen:
- verder zoeken op internet naar een andere verzekeraar die het wel wil/kan tegen een lagere premie.
- navragen bij andere mbbs-gebruikers hoe zij dit geregeld hebben. Dit kun je o.a. proberen via de verkoper.