Welke zorgverzekering vergoed 12 bezoeken per jaar aan de psycholoog voor 100 procent?

Ik heb het financieel niet al te breed, waardoor ik dit jaar geen psycholoog kon betalen. Nu wil ik graag een zorgverzekering waarbij dit wel kan, maar kan nergens vinden waarbij ik dat 100 procent vergoed krijg (eigen risico kan ik eventueel wel betalen). Welke zorgverzekering raden jullie aan? Ik maak nagenoeg nooit gebruik van andere zorg.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Sinds begin 2014 heeft elke huisarts een POH-GGZ in dienst.( of moet die hebben ). De praktijkondersteuner Geestelijke Gezondheidszorg.
Deze praktijkondersteuner kan je ondersteunen bij problemen van psychologische aard, en wordt betaald door ziektekostenverzekering.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.independer.nl/zorgverzekering/vergoedingen/psychologie.aspx?refer=adwordszorg-ve50&gclid=CPvLoMPj3MICFccSwwodQjsAPw

Het beste antwoord

Met een verwijsbrief van je huisarts kun je bij een ggz psycholoog terecht. Dit gaat eerst ten koste van je eigen risico en daarna wordt dit vanuit de basisverzekering betaald. De hoeveelheid sessies is afhankelijk van de "zwaarte" van je hulpvraag. Indie nodig kan het aantal sessies verlengd worden on overleg met psycholoog en huisarts, die dan een nieuwe verwijzing zal uitschrijven.