Welke zorgverzekeraar is gunstig voor concerta gebruikers?

Aangezien concerta echt duur is ben ik op zoek naar een verzekeraar die het tot 500/1000€ vergoed. (Eigen bijdrage)
Ik ben al op zoek maar zie door de bomen het bos niet meer

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn persoonlijke ervaring is dat medicatie voor ADHD slechte effecten hebben. https://www.youtube.com/watch?v=Wl2y0DJxdiE Ze werken, maar voor hoe lang
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tot nu toe doe ik het er goed op. Zonder is ook geen optie. Ik heb dan echt totaal geen leven...loop altijd achter de feiten aan en het is een gevecht om de dag door te komen. Nu is het ook niet perfect maar wel leefbaar.
Ik krijg mijn taken af, ben veel minder afgeleid, kan gewoon op bezoek gaan zonder na twee uur naar huis te moeten door overprikkeling, hetzelfde geldt voor naar de stad gaan.
Natuurlijk is de concerta geen wondermiddel en zal ik tegen bepaalde dingen aan blijven lopen maar de rust (en spierontspanning!! ) die ik voor het eerst sinds 43 jaar ervaar vind ik voorlopig goed genoeg om in elk geval de komende tijd hiervan gebruik te blijven maken.
Jammer dat het voor jou geen positieve effecten heeft gehad. Maar goed, er zijn ook genoeg ADHD-ers die zonder medicatie hun leven kunnen inrichten. Wat werkt, dat werkt.

Antwoorden (1)

Als het (na overleg met je arts) mogelijk is om Concerta te vervangen door Ritalin dan zou dit een oplossing zijn.

Vanuit de basisverzekering wordt Methylfenidaat (vaak Ritalin) namelijk volledig vergoed. De eigen bijdrage die je voor Concerta moet betalen, is het verschil tussen de vergoeding van Ritalin en de prijs van Concerta.

In het bronbestand (een pagina van http://www.steunpuntadhd.nl/) vind je een overzicht met zorgverzekeraars en de maximale eigen bijdrage die ze vergoeden voor 'ADHD-medicatie' (2015).

Er is natuurlijk een verband tussen de mate van vergoeding (tot 100%) en de hoogte van de premie van de aanvullende verzekering.
Computoon