Welke zorgverzekeraars zijn geen onderdeel van de grote drie (Menzis, Achmea, CZ)?

Het schijnt zo te zijn dat 90% van de verzekerden bij één van deze grote drie zorgverzekeraars zitten, direct of indirect. Om een goede keus te kunnen maken, ben ik benieuwd welke zorgverzekeraars niet bij deze drie zitten.

9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/verwarring-bij-zorgconsument-keuze-uit-1300-opties/speel/1/

Het beste antwoord

Eigenlijk kun je spreken van de grote vier:
Achmea: 5,5 miljoen verzekerden
VGZ: 4 miljoen verzekerden
CZ: 3,4 miljoen verzekerden
Menzis: 2 miljoen verzekerden

Zorgverzekeraars die hier niet onder vallen zijn:
DSW (waaronder Stad Holland)
ONVZ (waaronder PNOzorg en VvAA)
Zorg en Zekerheid (waaronder AZVZ)
ASR (waaronder De Amersfoortse en Ditzo)
ENO (waaronder Energiek en Salland)
en nieuwkomer Anno12.
SimonV
9 jaar geleden
tonijn
9 jaar geleden
Dank, dat was precies wat ik wilde weten.