Valt een kapot scherm dat gerepareerd moet worden onder aansprakelijkheidsverzekering?

Mijn vriend liep tegen mij aan toen ik op mijn telefoon bezig was, hij viel met het scherm op de grond en het scherm is nu gebroken. Hij is de gene die het heeft gedaan dus hij is aansprakelijk. Valt dit onder zijn aansprakelijkheidsverzekering?

Toegevoegd na 49 seconden:
de telefoon heb ik op 4 april gekregen het is een samsung galaxy s4 (gt-19505)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn vriend heeft iets op mijn laptop LCD laten vallen waardoor deze ook volledig kapot was, en het LCD vervangen moest worden.
Dit werd vergoed in mijn geval. Ik zou even je verzekering bellen en dit navragen!

Antwoorden (2)

dit valt niet onder de aansprakelijkheidsverzekering, als je mobiel verzekerd is betaalt de verzekering de reparatie, als je mobiel niet verzekerd is zal je het helaas zelf moeten betalen maar je kan natuurlijk wel bij je vriend aankloppen en kijken of hij het wil betalen. trouwens als je mobiel nog garantie heeft kan je hem ruilen voor een nieuwe, maar dan gaan wel al je gegevens eraf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Dit heeft niets met garantie te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
aansprakelijkheidsverzekering is daar toch juist voor, als hij letsel of materiële schade aanbrengt bij anderen dat die verzekering dat dekt?
Tenzij het uitgesloten is in zijn voorwaarden is dit exact een casus voor de aansprakelijkheidsverzekering. Hij kan het best even bellen, dan heb je snel uitslag is mijn ervaring.