Hoe ver van te voren is het verstandig te gaan oriënteren op nieuwe zakelijke verzekeringen?

Tot en met eind dit jaar ben ik nog verzekerd met mijn bedrijf voor rechtsbijstand, aansprakelijkheid en inventaris/goederen verzekering. Na een 5-jarig contract bij de verzekeraar wil ik dus sowieso weer gaan rondkijken naar welke verzekering voor mij en mijn bedrijf (massage) het beste is. Vanaf welk moment is het verstandig hierop te moeten oriënteren en wanneer moet ik voor mezelf helder hebben wat ik ga doen. De huidige overeenkomst loopt af op 1-1-2015.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Begin daar nu meteen mee. Orienteren is nooit weg.
Verder is het wat mij betreft een raar modeverschijnsel om steeds van leverancier of verzekeraar te gaan lopen veranderen. Noge even, en we moeten ook ieder jaar van partner wisselen omdat een ander toch weer een beetje beter (b)lijkt.
Na orientering kan best blijken dat je huidige verzekeringen en maatschappijen goed zijn, en dat je je contracten gewoon kut voortzetten.
Maar orienteren moet je niet op het laatste moment doen. Doe het nu.
10 jaar geleden
Beste XXY24 (we kennen elkaar al wat langer),

Je hoeft je sowieso NIET te haasten vanwege de verlenging zelf: door het nieuwe verzekeringsrecht sinds juni 2011 zal dit contract bij verlenging sowieso dagelijks opzegbaar zijn na 01-01-2015, met een opzegtermijn van 1 maand.

Wil je na 01-01-2015 opzeggen dan kan dat dus op ieder willekeurig moment.

Wil je dit contract - na beoordeling en afsluiten van een betere alternatief - niet verlengen dan moet je het 2 maanden voor de contractvervaldatum schriftelijk opgezegd hebben: die opzegging moet dus uiterlijk voor of op 1 november ontvangen zijn door de verzekeraar.

Wil je kijken naar alternatieven dan moet je dat dus in oktober hebben afgerond.

Zolang je nog geen personeel hebt raad ik je vooral aan eens te kijken naar de aantrekkelijke ZZP pakketten van diverse grote verzekeraars : voor een belachelijk lage premie krijg je dan een totaalpakket met inboedel, aansprakelijkheid, incassorechtsbijstand en zelfs een buiten de deur dekking voor mobiel en laptop.