Mijn vriendin brak de douchebak, kan dit vergoed worden?

Er zit dus een gat in de douchebak. Is dit te verhalen op de inboedelverzekering of de WA verzekering van mijn vriendin bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wonen jullie samen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is een gat in gekomen door te vallen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is het een ongelukje en dit dient vergoed te worden door haar aansprakelijkheidsverzekering als zij die heeft.

Antwoorden (3)

Je vriendin heeft iets van jou kapot gemaakt en als het goed is kan zij hiervoor haar aansprakelijkheidsverzekering inschakelen als zij die heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat er om hoe de beschadiging is ontstaan. Bij normaal gebruik is het jouw risico.
Of is er iets bijzonders gebeurd door je vriendin.
Of was de douchebak door eigen gebrek kwetsbaar.
Of je vriendin, als zij aansprakelijk is, de schade kan verhalen is haar probleem, niet van/voor jou.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het materiaal van een douche bak verouderd na verloop van tijd. Als zij de douche normaal gebruikt heeft en er gewoon op gestapt is en geen extreem overgewicht heeft, is de schade niet op een verzekering te verhalen. Als je kunt aantonen dat door onzorgvuldigheid of nalatigheid of doelbewust kapot heeft gemaakt dan kan je haar daar op aanspreken en zei zou dat dan evt op haar AVP verzekeing (indien af geloten) kunnen vehalen.