Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Laptop van €1500,- omgestoten wie is aansprakelijk?

Mijn leraar heeft zijn laptop op zijn randje van het bureau neergelegd. Ik heb al plaatsgenomen in de stoel voor zijn bureau (met de rug naar hem toe gekeerd). Op commando van hem moet ik plaats maken op een andere plek een meter of 2 verwijderd van mijn originele plek, ik stoot hem lichtjes aan met mijn stoel (mijn tas had ik in mijn had dus ik heb hem niet omgestoten met mijn tas) en valt hij op de grond. Wie moet de reparatie kosten betalen ik (omdat ik hem heb omgestoten) of hij (omdat hij hem roekeloos op de rand van zijn bureau legt en mij dringend aandringt om ergens anders te gaan zitten waardoor deze situatie is geëscaleerd)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
797
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem, of laat je ouders, contact opnemen met je aansprakelijkheidsvrzekering, die zoekt uit wie er aansprakelijk is. Ik verwacht dat jij dat bent, maar de kosten zijn dan voor jouw verzekering.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je ouders voor het gezin een aansprakelijkheids (AVP ) verzekering hebben afgesloten kan dat dat daar claimen. Dan is het ook opgelost. Spreek dan af dat hij het eigen risico betaald.
Anderzijds kan je stellen dat het voor de leeraar onder werktijd is gebeurt. Dan is de school daar waarschijnlijk voor verzekerd als het een pc van school is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik acht het het meest logisch als jullie beide aansprakelijk zijn voor een deel van de schade, de leraar had zijn laptop immers niet op het randje van een tafel moeten leggen en jij hebt een fout gemaakt door de laptop om te stoten. Verder is de aanleiding van dit ongelukje een bevel van jouw leraar en dat speelt ook mee.

Het beste is om je aansprakelijkheidsverzekering in te lichten en met hen te kijken hoe je dit verder kan oplossen. Misschien heeft jouw school dit zelfs wel gedekt met verzekeringen.

Wij kunnen dus niet met 100% zekerheid zeggen wie aansprakelijk is of wie voor welk deel van de schade aansprakelijk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding