mijn groene minicontainer is gestolen kan ik dit claimen bij mijn inboedelverzekering?

Vanmorgen was het ophaaldag voor de gft containers,bij thuiskomst wilde ik mijn container weer in de achtertuin zetten en nu blijkt deze weg
Bij mijn gemeente moet ik 25 euro betalen voor een nieuwe en eerst aangiftedoen bij de politie
Kan ik deze kosten verhalen op mijn inboedelverzekering

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Claimen op de inboedelverzekering kan meestal niet omdat de meeste containers geen eigendom zijn maar in bruikleen zijn gegeven door een gemeente of afvalverwerkingsdienst.

Bij de meeste gemeentes of reinigingsdiensten krijgt u - na overleg van een diefstal aangifte bij de politie - een vervangende container. Meestal zijn hier wel administratie- en/of afleveringskosten aan verbonden.

Het Tros radar forum (zie bron) maakt melding van circa € 50,- kosten maar dit verschilt uiteraard per gemeente of afvalverwerkingsbedrijf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij gewelddadige beroving, of afpersing zijn goederen verzekerd via de inboedelverzekering als ze niet op eigen terrein staan. Dat was beide niet het geval in uw situatie, u had de container op straat gezet en deze is zonder geweld en niet door afpersing meegenomen door een ander, in dit geval valt dat niet onder de inboedelverzekering.
Maar probeer het wel, de ene verzekering is makkelijker met uitkeren dan de ander.

Je zal dus waarschijnlijk zelf de schade moeten betalen. Ook zou je je afval de komende 2 weken in een afvalzak kunnen verzamelen en afwachten of de container er over 2 weken weer staat, of de buren vragen of je van hun container mede gebruik kunt maken. Dan kun je de afvalzak in hun container legen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ ik zie zonet dat jij ook de buren al genoemd hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, buren zijn vaak wel behulpzaam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb 1 keer gehad dat de hele container met het afval meeging , afval verwerker gebeld en kreeg een nieuwe van de gemeente
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Afvalcontainer de vrachtwagen in? Misschien ook een optie.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/212359 Over vuilniswagens die kliko's opvreten.