Waarom maakt een verzekeraar gebruik van een bedrijfsrecherche ?

Ik heb een auto ongeluk gehad. De tegenpartij heeft mij geen voorrang verleent. Ik heb samen met de tegenpartij schade aangifte formulier ingevult. De auto van mij was aan de voorkant zodanig beschadigt, dat ik er niet mee kon rijden. Een bergingsbedrijf heeft mijn auto weggesleept naar een autoschade hersteller. De zichtbare is direct ter plekke geinspecteert. Vervolgens heeft men de auto opgestart. De motor maakt vanzelf zeer hoge toeren. Vervolgens gaan de toeren in 1x helemaal naar beneden. Een behoorlijke piek. Vervolgens een dal.
De autoschade hersteller heeft gezegt, dat de expert de auto ook moet inspecteren. Dat kan ook op afstand middels het nemen van foto's van de schade. Als het nodig is zou dan ook een fysieke expertise gaan plaatsvinden. Ik heb ruim 2 weken gewacht op een expertise van de financiële schade. Op een gegeven moment ben ik naar de autoschade hersteller gegaan en gevraagt waarom het zo lang duurt met de expertise en de afwikkeling van de schade. De autoschade hersteller zou contact met mij opnemen. Weer 1 week gewacht. Wordt ik in de namiddag opgebelt.
Zegt een medewerker, dat er binnen enkele dagen een bedrijfsrecherche bij mij op bezoek komt.

Is dit de normale gang van zaken wanneer je een auto ongeluk krijgt, waarvoor de tegenpartij aansprakelijk is ?
Wat is een bedrijfsrecherche ? Waarom wil hij bij mij thuis komen,
terwijl de expertise de schade heeft opgenomen ? Wat is de doel van een bedrijsrecherche ? Werkt hij onpartijdig ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is er vermoeden van gezamelijke opgezet incident. De verzekeringsmaatschappij heeft tegenwoordig vaak te maken met fraude. Ze zullen waarschijnlijk het verhaal persoonlijk van jou willen horen en ook van de tegenpartij. Dit gaan ze dan vergelijken, en de relatie onderzoeken tussen jou en de tegen partij. Als jij er zeker van bent dat er geen voor opgezet incident is heb je niets te vrezen, doe je gewoon je verhaal en zal er vanzelf de schadeloosstelling volgen.