Is het mogelijk om tijdelijk een auto (full) te verzekeren, zonder vast te zitten aan een jaarcontract?

Nu reeds WA verzekerd, maar i.v.m. vakantie liefst zo kort mogelijk full.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Sommige verzekeraars bieden een zogenaamde vakantie-casco-dekking aan (dat is all risks).

Vakantie-cascoverzekering
Ga je met vakantie en heb je alleen een WA-verzekering? Dan kun je daarnaast een vakantie-cascoverzekering sluiten. Dat doe je voor de periode dat je met de auto op vakantie gaat. Je verzekert je dan tegen het risico van schade aan je auto tijdens je vakantie. Over het algemeen bieden verzekeraars deze dekking alleen als je auto niet ouder is dan tien jaar en meestal alleen als je ook de WA verzekering bij die verzekeraar hebt.
http://www.allesoververzekeren.nl/verzekeringen-a-z-1//trefwoordenlijst/C/cascoverzekering

Vraag het dus aan je verzekeraar!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goh wat grappig, nooit geweten dat zoiets mogelijk was. Niet dat ik van plan ben om op vakantie te gaan, maar toch leuk om te weten +