Waar kun je een autoverzekering afsluiten waarbij de hoofdbestuurder op ander adres woont dan kentekenhouder?

Is het mogelijk om een autoverzekering af te sluiten waarbij de hoofdbestuurder op een ander adres woont dan de kentekenhouder en zo ja, bij welke maatschappij?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb vijf verzekeraars gebeld (de grotere, bekende), maar bij geen van deze maatschappijen was dit mogelijk. Hierna heb ik een verzekerings-tussenpersoon gebeld: volgens hem kon dit niet zonder het risico dat de verzekering bij schade mogelijk niet uitkeert als duidelijk wordt dat de hoofdbestuurder op een ander adres woont. Voor de duidelijkheid: het betreft hier een particuliere constructie, geen lease oid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (3)

Ja, dan kan bij bijna alle verzekeringsmaatschappijen. Anders zou bijv een leaseauto ook nooit verzekerd kunnen worden. Mogelijk moet je bij het afsluiten wel doorgeven wie de hoofdbestuuder is.
10 jaar geleden
Als je een autoverzekering afsluit, zijn de volgende personen van belang:
- De regelmatig bestuurder (of hoofdbestuurder): voor het overgrote deel wordt aan de hand van zijn/haar gegevens het risico/de premie berekend (denk aan schadevrije jaren, leeftijd enz)
- De eigenaar van de auto
- De kentekenhouder van de auto

Als jij deze dingen vantevoren kunt opgeven (inclusief geboortedata en naw-gegevens), zou je bij bepaalde verzekeraars een polis moeten kunnen afsluiten - de mogelijkheid werd mij - toen ik bij een tussenpersoon werkte - wel geboden althans. Wel was het zo dat er over het algemeen geen voorlopige dekking werd verleend en wij de aanvraag terugkregen van de acceptatie-afdeling dat er een goed en plausibel verhaal achter moest zitten, omdat de constructie (juist in particuliere situaties) erg fraudegevoelig is.

De opmerking dat leaseauto's anders niet verzekerd kunnen worden, gaat in deze niet op. Dat is namelijk een geheel andere en over het algemeen een minder fraudegevoelige constructie dan bij particulieren - en de verzekeraars zullen deze constructie over het algemeen wel aangaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wij werkten overigens samen met Voogd&Voogd Verzekeringen te Middelharnis. Je kon niet rechtstreeks een verzekering bij hen afsluiten, maar wel via tussenpersonen. Ik geloof dat UnitedConsumers een van hen is - het kantoor waar ik werkte, bestaat niet meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deelauto.nl samen met Centraal Beheer lijkt een goede oplossing
een jaar geleden