hoe betaal ik een slotjesbeugel?

ik ben 19 jaar en ik WIL een slotjesbeugel. ik heb nu een beugel die ik in en uit kan doen en elke maand moet ik naar de tandarts die verstelt hem elke keer(wat helemaal niet helpt!!!). me tanden gaan steeds schever staan en ik wil nou echt aan een slotjesbeugel beginnen, deze beugel helpt gewoon niet. van de tandarts hoef ik geen beugel maar dat wil ik zelf. ik ben heel onzeker over mij tanden. tanden vind ik het aller belangrijkste!! heb nu gelezen dat ik maar 250 vergoed krijg per jaar, daar heb ik dus niks aan! zelf kan ik het echt niet betalen want zit op school. mijn ouders kunnen dit al helemaal niet betalen.

Hoe kan ik toch wel een slotjesbeugel krijgen, andere verzekering? ander idee? ik had expres een aanvullende verzekering genomen in januari omdat ik toen al bezig was met een beugel enz, daar heb ik dus niks aan gehad. als ik een hogere verzekering neem heeft dat nog geen zin want dan krijg ik 500 euro ver goed per jaar. helemaal niks aan dus!

heeft hier iemand alstublieft een idee hoe ik dan een slotjesbeugel kan betalen!!!?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij hebt het over een tandartsverzekering. Je moet je vaak anders verzekeren voor orthodontie en aangezien je al ouder bent dan 18 heeft dat ook geen zin meer. Je hebt geen beugel nodig maar een psycholoog!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Soms is de waarheid hard hardloper.... lees eens goed het verhaal, misschien kom je tot dezelfde conclusie. WIL
van de tandarts hoeft het niet
onzeker over mijn tanden
tanden vind ik het allerbelangrijkste Klinkt niet als voer voor de tandarts (zeker niet als je daar het geld niet voor hebt) maar voor de psycholoog want wat is het volgende: neuscorrectie....)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Soms helpt het gewoon als je niet aardig bent!

Antwoorden (2)

Sparen. Het is namelijk zo dat je als volwassene orthodontie nauwelijks krijgt vergoed of bijvoorbeeld tot een bedrag van 500 euro per persoon (en dan voor de gehele looptijd van de verzekering). 500 euro per jaar is volgens mij niet kostendekkend bij een beugel (ik geloof dat ze bij mij al zelf 30 gulden eigen bijdrage hadden en dan spreek je nog niet eens over wat wel werd vergoed).

Je zou nog kunnen overwegen om ieder jaar over te stappen naar een andere verzekeraar om jaarlijks de maximale vergoeding op te kunnen strijken (volgens mij is het in jouw geval premietechnisch wel interessant om over te stappen), maar je moet er dan wel rekening mee houden dat veel verzekeraars een soort medische selectie aanhouden voor tandverzekeringen: de verzekering kan je bijvoorbeeld worden geweigerd omdat je de afgelopen tijd al orthodontische behandelingen hebt gehad (ja, daar valt ook de beugel die je nu hebt onder - verzekeraars zijn namelijk niet meer zo dol op creatief declareren) of dat je ze in de nabije toekomst zult nemen (en als je bijvoorbeeld twee jaar moet wachten, dan ben je je voordeel ook weer kwijt).

Bedenk jezelf trouwens wel dat een slotjesbeugel inderdaad niet de oplossing hoeft te zijn voor de - in jouw ogen - steeds schever staande tanden. Los van dat de tandarts het echt wel ziet dat jouw tanden schever zouden gaan staan en dat ook echt wel zou zeggen, zijn er veel meer beugels dan alleen de slotjesbeugel en het door jou genoemde gebitje (en zelfs daar zijn nog verschillen bij). Als ik van mezelf uit moet gaan, ben ik begonnen met een gebitje, een buitenboordbeugel, een slotjesbeugel onder, daarna een slotjesbeugel boven erbij, vervolgens elastiekjes bij die slotjesbeugel om af te sluiten met nog twee jaar een gebitje toen de slotjes weg waren. Ik bedoel maar... laat je goed informeren over wat je moet hebben als je begint, voordat je geld uitgeeft aan iets dat helemaal niet zou werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook op latere leeftijd een slotjesbeugel gehad. Dit werd ook niet door de verzekering vergoed. Ik heb toen via personeelsfonds van mijn werk. Een aantal eenmalige bedragen gekregen via dat fonds (maatschappelijk werker).
De eerste paar rekeningen zijn nl. best wel hoog.
Het maakte me ook een stuk zekerder.
Even los van het feit of het bij jou werkt.