Ik heb een dure tas en schoenen gekocht, kan ik die laten verzekeren?

Kan ik mijn tas en schoenen laten verzekeren tegen schade of diefstal? Zodat als er iets mee gebeurt dat ik (een deel van) het aankoopbedrag terug krijg? Ik voel me namelijk soms onveilig als ik door sommige stadselen loop. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.5K

Antwoorden (3)

Er bestaat een verzekering genaamt "Kostbaarheden Verzekering"

Met deze verzekering kun je kostbare apparaten zoals een Spiegel Reflex Camera of een dure Telefoon verzekeren. Maar of hier ook tassen en schoenen bij gerekend mogen worden weet ik niet zeker. Sieraden worden wel meegerekend en wellicht omdat men die kan dragen, zouden schoenen en tassen ook als sierraad gerekend kunnen worden.

Rabobank in combinatie met Interpolis bied onderandere deze verzekering aan tegen de nieuwwaarde van de aankoop, in geval van beschadiging, diefstal of vermissing

http://www.rabobank.nl/particulieren/producten/verzekeren/voor_uw_huis/kostbaarhedenverzekering/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee daar voorziet geen verZekering in. Het risico is te groot en het belang te klein. Tassen en schoenen zijn gebruiksvoorwerpen en beschadigen bij normaal gebruik. De verzekering zou dus al tot uitkering moeten overgaan als jij met je tas langs een muur of scherp voorwerp loopt. Als je op reis gaat dan vallen dit soort zaken dit soort zaken onder de kostbaarheden dekking. Maar ga er van uit dat er altijd een max vergoeding en een eigen risico aan zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan alles laten verzekeren. Maar naargelang wat je verzekerd zal je er een prijs moeten voor betalen die hoog kan oplopen. Het hangt er ook vanaf waarvoorje het wilverzekeren en hoe groot het risico is voor de verzekeringsmaatschappij. Vraag inlichtingen aan uw huidige verzekeraar die zal u zeker op weg kunnen helpen robby bb
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
inderdaad