Kun je nog overstappen van zorgverzekering als je al bent overgestapt en geen bezwaar hebt gemaakt?

Ik wil de cadeaubon van bol :o

11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit overstappen omdat het cadeau zo aantrekkelijk is, uiteindelijk betaal je teveel voor die bon.

Antwoorden (3)

Je kan maar een keer overstappen per jaar en daarna moet je weer een jaar wachten.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het is algemeen bekend en wordt ook met je gecommuniceerd door je zorgverzekeraar
11 jaar geleden
Drepolli
11 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent een contract aangegaan voor minimaal 1jaar, dat kan je dus niet meer veranderen, de bron zijn de polisvoorwaarden.
Als je de overstap op afstand hebt gedaan, dus via het internet of per telefoon, dan heb je wettelijk 7 dagen bedenktijd in verband met de koop op afstand wetgeving. Ben je over deze 7 dagen, dan kan dien je het jaar uit te zitten.

Daarnaast zou ik niet kijken naar de cadeaubon van bol.com, maar wat je uiteindelijk op jaarbasis wel of niet meer/minder betaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor dat kan mits je nog op tijd bent. Uit de bron gegeven door de eerste antwoordgever: Heb je een nieuwe zorgverzekering afgesloten maar zou je bij nader inzien graag ergens anders verzekerd zijn? Geen probleem, je kunt je verzekering na afsluiten binnen 14 dagen opzeggen. Nadat je je verzekeringsbewijs per post hebt ontvangen kun je deze binnen 14 dagen terugsturen, dit heet de afkoelingsperiode.

Het is verstandig om de stukken aangetekend te versturen aan de zorgverzekeraar en duidelijk te vermelden dat je geen interesse meer hebt in de zorgverzekering en daarom afziet van de aankoop.

Dit alles natuurlijk wel voor 1 februari.