Wat is de beste en goedkoopste zorgverzekering voor ouderen?

Alleen de basisverzekering

11 jaar geleden
1.9K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
ik begreep dat als je ANBO-lid wordt (€37.50) je bij sommige verzekeraars tot €100 korting op de basisverzekering krijgt

Het beste antwoord

Er is heel wat keuze. Zelf heb ik als senior gekozen voor Ditzo. Ik heb goede ervaringen met ze, maar dit is niet een specifieke 60+ verzekering, want dat speelt immers vooral bij de aanvullende verzekeringen. Als basisverzekering krijg je gewoon wat de wet heeft vastgelegd. Mijn premie lag dit jaar onder de 100 euro /maand. Er zijn diverse vergelijkingssites, kijk bijv. eens op die van de Consumentenbond. Independer is overigens NIET onafhankelijk!

Toegevoegd na 19 uur:
De beste vergelijkingssite is www.kiesbeter.nl/zorgverzekeringen. Die is van het RIVM en is 100% onafhankelijk.
De goedkoopste basisverzekering is dit jaar PMA met een premie per maand van 93,50 euro. Mogelijk komt er nog een prijsstunter in december. Als je overstapt, wel voor 31 december van het jaar!
De aanvullende verzekering is persoonlijk: wat wil je extra er bij hebben? Fysio? Bril? Steunzolen? In feite hangt daar het prijskaartje aan. Vergeet ook niet zo mogelijk voor een collectiviteit te kiezen. Als je bijvoorbeeld lid wordt van de ANWB of, ik noem er maar een , hcc, een computer club met een lidmaatschapsprijs van nog geen 30 euro per jaar, dan krijg je bij allerlei verzekeringsmaatschappijen korting op de verzekeringspremies die veel hoger is dan het lidmaatschap kost. Dat is dus ook even rekenen. Die collectiviteitskortingen gelden vaak ook voor de andere verzekeringen.
Maar ook dan kan je de zorgverzekeraar A kiezen en B voor de andere verzekeringen met collectiviteitskorting. Een uurtje rekenen en je sleept zo 200 euro per jaar binnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Avéro de zorgverzekering voor de actieve 50 plusser...

Zorgverzekering vanaf € 113,11

Toegevoegd na 34 seconden:
Of via de volgende website kan je tarieven vergelijken:

http://www.verzekeringssite.nl/zorgverzekering/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is geen beste verzekering omdat je ALLE verzekeringen hetzelfde moeten aanbieden als basisverzekering.

Je kunt dus gewoon de goedkoopste kiezen maar je moet dan alleen nog rekening houden met het niet verplichte eigen risico. Daarmee kun je het nog goedkoper maken maar dat is bij ouderen over het algemeen niet verstandig.

Kies dus de goedkoopste verzekering zonder niet verplicht eigen risico. Het verplichte eigen risico is 350 en dan is de goedkoopste volgens de bron de Univé ZEKUR Gewoon ZEKUR Polis. Nog goedkoper als je per jaar betaalt.

Volgens de andere bron is dit de top 5:
Univé Zekur
AnderZorg
CZdirect
TakeCareNow!
DSW

Toegevoegd na 40 minuten:
In de reactie staat dat Unive Zekur alleen voor jongeren is, dat kon ik niet terugvinden maar wel dat er een zeer beperkte contractering van zorgaanbieders is.

Verder blijft mijn eerste deel van het antwoord staan: je hoeft niet te vergelijken op 'beste' want ze moeten allemaal hetzelfde vergoeden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stiena58
11 jaar geleden
bij een eerdere vraag over zorgverzekeringen schreef iemand dat je Univé Zekur als oudere niet krijgt omdat het een jongeren verzekering is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan het echt niet terugvinden, heb net een offerte aangevraagd alsof ik geboren ben in 1945 en dat was geen probleem.
Er zijn maar weinig zorgverzekeraars die zich bewust op ouderen richten. Bovendien is de dekking in de basisverzekering voor vrijwel alle zorgverzekeraars gelijk. Als je een betere dekking wilt, betaal je wel meer. Als je bijv. bij ONVZ een zorgverzekering afsluit, dan weet je zeker dat je voor goed bent verzekerd. Maar ja, daar betaal je wel voor.

Op een andere site ben ik een selectie voor zorgverzekeringen voor ouderen tegengekomen, hierop vind je een top 3. http://www.zorgverzekering-nederland.nl/beste-zorgverzekering/top-3-zorgverzekering-ouderen/

Probeer niet alleen naar lage premie te kijken, want dit kun je later weer nadelig uitkomen. Mijn advies is dan ook om ook naar de premie te kijken, maar vooral ook naar mogelijke extra's voor ouderen te kijken (extra griepprikken, ondersteuning bij beweging e.d.).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen relevante site omdat hier zaken uit de aanvullende verzekering worden vergeleken!