Is een aanvullende zorgverzekering bij een ANDERE zorgverzekeraar aantrekkelijk en waarom wel of niet?

Dit vraag ik voor meerdere mensen tegelijk en dit zijn zowel wat jongere en/of gezondere mensen, en ook wat ouderen die al wel bekend zijn met medische klachten of chronische ziekten etc.

Voor mezelf geldt laatste en huidige verzekeraar is nu Menzis.Volgens kleine berekening zal ik in 2013 qua premie op bijna 160 euro p/m uitkomen. (garant3 en TV2) en is nu iets boven de 150 euro.
Met afbetalingen erbij voor dan de komende 350 eigen risico per maand ook iets van 30 euro p/m erbij...

Voor iemand met (helaas) bijstandsinkomen flinke hap alsnog...
Minder AV of TV durf ik niet aan; ook nu al soms een composietkroon was nodig en wel meer dingen die wel vergoed werden afgelopen jaar.
Zelfde is ook met AV; de nu geldende vergoedingen is in 2012 gebruik van gemaakt en de eigen bijdrages waren vaak al "teveel";)

Je MAG dus kennelijk bij 2 zorgverzekeraars een pakket samenstellen, maar gezien ook HUN belang lijkt me dat ze niet iedereen zomaar 'toelaten'?
Zijn dus de jongere en (nog gezonde) mensen eerder welkom?

Kortom (ahum) is dit een slimme optie en hebben wel de jongeren/gezonden er voordeel bij?

Toegevoegd na 6 uur:
Meerdere "vergelijkingssites" zoals Independer, Kiesbeter,Zorgkiezer etc gaven hier geen eenduidige adviezen in..

Weet jij het antwoord?

/2500

Ten eerste kun je je tandarts vragen of er volgend jaar iets duurs zit aan te komen en of dat mogelijk uit te stellen is tot begin januari 2014. Verder kan het zo zijn dat een andere zorgverzekeraar je niet zomaar aanneemt voor een hoge tandartsverzekering omdat ze bang zijn een brandend huis binnen te halen. Om een antwoord te geven: ja dat kan heel aantrekkelijk zijn: de basisverzekering is bij ielke verzekeraar precies hetzelfde dus wat let je om de allergoedkoopste te nemen en een aanvullende verzekering elders? Gewoon doen dus en dan kun je echt het goedkoopst uit zijn.

Je bent vrij om bij een andere zorgverzekeraar je aanvullende verzekering(en) af te sluiten dan bij de zorgverzekering waar je bent verzekerd voor de basisverzekering. Men zegt dat er "moeilijker" wordt gedaan als je niet alle zorgverzekeringen bij dezelfde zorgverzekeraar afsluit. De risico's die je zelf kunt dragen moet je in het algemeen niet verzekeren. Maar omdat je in een bijstandssituatie verkeert zal er waarschijnlijk geen sprake zijn van reserves. Dus is het verstandig om aanvullende en tandverzekering af te sluiten. In verschillende gemeenten is er echter voor bijstandsgerechtigden vanuit de gemeente een goedkopere basisverzekering mogelijk. Ik zou die mogelijkheid eerst nagaan en uitdiepen. Zorg wel dat je ruim voor 31 december weet waar je verzekerd wilt en kunt zijn. Het opzeggen na 31/12 van een bestaande verzekering is (in principe) namelijk niet mogelijk.

Hallo Conqie, Er zijn verzekeraars die medische selectie hebben. Dit betekent dat zij eerst vragen stellen over je gezondheid voordat zij beslissen of ze de aanvraag willen accepteren. Dit is vaak alleen als je een uitgebreide tandartsverzekering wilt hebben. Voor een aanvullende verzekering die bijvoorbeeld fysiotherapie, brillen of alternatieve geneeswijzen vergoedt, kennen alleen Zilveren Kruis en ONVZ nog medische selectie. De overige verzekeraars zullen je altijd accepteren. Wij raden mensen nooit aan om de aanvullende verzekering bij een andere verzekeraar af te sluiten dan waar je de basisverzekering hebt lopen. Dit kan wel maar de verzekeraar waar je dan de aanvullende verzekering afsluit rekent een toeslag op de premie, hierdoor ben je eigenlijk altijd duurder uit. Heel veel succes met het maken van de keuze. Sharon Gerritsen Independer.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100