Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vraag je een royementsverklaring aan in Duitsland?

Mijn vriendin is Duits en heeft 6 schadevrijen jaren die ze graag mee naar Nederland wil nemen.

Wij wouden een Nederlandse auto verzekering aanvragen maar elke Nederlandse auto verzekering vraagt om een royementsverklaring, Als je die niet hebt krijg je ook geen 6 schadevrijen jaren.

Duitsland weet niks van een royementsverklaring af integendeel ze zeggen dat Nederland maar moet bellen met hun en dan zullen hun wel effen door geven dat ze die heeft.

Weet iemand of ik ergens in Duitsland een royementsverklaring kan aanvragen?

Of een of anderen verklaring die hier geldig is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij kan het niet zo'n probleem zijn. 11 jaar geleden kwam ik vanuit Italie (waar ik 15 jaar heb gewoond) terug naar Nederland en nam mijn auto mee. Natuurlijk moest ik me nu in NL verzekeren en duidelijk maken dat ik al meer dan 15 jaar schadevrij had gereden. Een enkel belletje naar mijn oude italiaanse verzekeringsmaatschappij was genoeg om een fax te sturen naar mijn nieuwe nederlandse maatschappij. En dan heb ik het over ruim 11 jaar geleden en Italie. Kan me niet voorstellen dat vandaag de dag dit een probleem moet opleveren met een land als Duitsland.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op internet vond ik deze (weinig hoopvolle) informatie:

"Schadevrije jaren meenemen

Als je binnen Nederland overstapt naar een andere verzekeraar, neemt deze je opgebouwde schadevrije jaren gewoon over. Dat gaat meestal automatisch, via een centrale database. Voor het overnemen van schadevrije jaren die je in het buitenland hebt opgebouwd, gelden geen algemene regels. Het verschilt dan ook per Nederlandse verzekeraar hoe ze daarmee om gaan.

Zorg voor een verklaring
Wil je schadevrije jaren meenemen als je in het buitenland hebt gewoond? Vraag dan altijd bij je buitenlandse verzekering een (Engelse) verklaring aan, met daarin het aantal schadevrije jaren dat je hebt opgebouwd. Zonder een verklaring ben je nergens en zal geen enkele Nederlandse verzekeraar je schadevrije jaren toekennen. Met die verklaring heb je nog geen garantie, maar is de kans aanzienlijk groter. Een verklaring biedt je in ieder geval ruimte voor onderhandeling over het aantal schadevrije jaren en de korting op je premie."
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eerste keer dat wij belde naar axa Duitsland waren ze erg onbeleefd en wouden ze ons niet helpen. Nu zegt "Almighty" ook dat ze een verklaring moeten afgeven. Dus we hebben inderdaad nog eens gebeld, Maar dan naar het hoofd kantoor en het zelfde verhaal uit gelegt en inderdaad ze hadden wel een bewijs en op eens konden ze die wel af geven. Bedankt voor je reactie!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding