Hoeveel zijn de vaste lasten voor een 18 jarige?

Hoeveel vaste lasten aan ziekenkostenverzekering etc heeft een jongen van 18? En is dit haalbaar met een baan in een winkel voor 15 uur per week, met genoeg geld om nog leuke dingen te toed?

Bedankt voor jullie antwoord.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (4)

Wat premies voor je zorgverzekering betreft: dat verschilt (een beetje) per verzekeraar en verschilt ook per pakket (wel of niet aanvullend verzekerd, tandartsdekking erbij of niet).
Er zijn vergelijkingssites voor, zoals deze: http://www.independer.nl/zorgverzekering/intro.aspx
Kijk ook of het loont om je via een collectief te verzekeren, bijvoorbeeld via een vakbond (bij een laag inkomen kan het zo zijn dat je lidmaatschapsgeld van de bond veel lager is dan de korting die het oplevert op je zorgverzekering, nog los van andere voordelen), of via http://www.zorgpremiekorting.nl/
Een bedrag van tegen de 90 euro per maand ben je zeker kwijt.
Afhankelijk van je loon kun je dan uitrekenen hoeveel je overhoudt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraagt naar vaste lasten en noemt dan
ziektekostenverzekering etc.

Wat valt er nog meer onder dat "etc."

Dat hangt natuurlijk af van je persoonlijke omstandigheden en of andere zaken door anderen voor jou betaald worden, zoals je huisvesting en het hangt af van je wensen.

Je zou eens op de site van het Nibud kunnen kijken of je daar een persoonlijk plan en tips voor jou kunt uithalen.

http://www.nibud.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan bij een laag inkomen zorgtoeslag aanvragen bij de belastingdienst.
Het hangt van je inkomen af hoe hoog die is.
Via de link kan het uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij anderzorg zit je heel goedkoop voor de basisverzekering maar dan ben je nog niet aanvullend verzekerd. Dat is zeker niet voor iedereen nodig maar dat moet je wel bekijken.

Verder heb je het eigen risico: als je naar het ziekenhuis gaat of je moet medicijnen hebben moet je daar voor betalen tot 220 euro per jaar maar dat gaat volgend jaar omhoog.

Verder krijg je al snel zorgtoeslag, jij zeker. Dat kan maximaal iets van 60 euro per maand zijn. Je kunt berekenen hoeveel op: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/informatie_over_toeslagen/zorgtoeslag/hoeveel_zorgtoeslag_kan_ik_krijgen

Als je het hebt over ANDERE vaste lasten naast je zorgverzekering dan ben je niet duidelijk in je toelichting en is het verstandig je vraag opnieuw te stellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
We houden het op € 69 zorgtoeslag maximaal per maand.
Dit tot een inkomen van € 20.257