Wat kan ik van mijn aansprakelijkheidsverzekering verwachten als ik de laptop van een collega mee naar huis genomen heb en die kapot ging?

Ik weet dat de laptop in orde was toen ik hem kreeg. Maar omdat ik vaak lange reizen onderneem (die collega woont in Frankfurt, ik in Nederland), had ik de laptop in mijn koffer gedaan (in een hoesje). Toen ik hem thuis opende bleek er een flinke barst in het scherm te zijn.
Betaalt dit nu mijn aansprakelijkheidsverzekering?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat ligt eraan waar je verzekerd bent. De diverse AVP's hebben allemaal verschillende voorwaarden. Bij de een is het maximum uit te keren bedrag bij geleende spullen 12.500 Euro (Interpolis), bij SNS en Reaal is dat maximum 20.000 met uitsluiting van auto, motor, boot en caravan, en er zijn ook maatschappijen die een maximum van 1000 Euro hebben. Ook zijn er soms uitsluitingen als het gaat om lenen van spullen voor je werk.

Bel je verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon en leg de situatie uit. Zeker als je de laatste jaren niets geclaimd hebt, lijkt me dat je deze schade zonder veel problemen vergoed krijgt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het ook op de reis verzekering gooien, als je die hebt. Zoals de eerste reactie al zegt.

Ik heb een WA verzekering bij Centraal Beheer.

Zij hebben een keer tegen mij gezegd (nadat ik de boormachine van mijn vader heb laten vallen) dat geleende spullen onder mijn eigendom vallen, heel krom.

Dus ik kon niets krijgen...ik gezegd dat is prima, want ik heb ook een woongarant verzekering, en daar betaal ik extra premie voor, zodat ik ook schade vergoed kan krijgen die ik zelf veroorzaak aan mijn eigendommen. Toen hebben ze toch uitgekeerd.

Als het niet via een reisverzekering kan, dan bij je WA proberen.
Maar ik zou dus niet bij je verzekering melden dat je de flaptop geleend hebt. Ik zou zeggen dat je de flaptop van je collega kapot gemaakt hebt, en dat hij in jouw koffer zat, maar nooit zeggen, dat je hem geleend had :-D

Ik weet het...oplichting...maar dat zijn die verzekeringsmaatschappijen ook!