Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben in januari overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Nu heb ik nog facturen van december die ik nog niet heb ingediend. ?

Moet ik die bij mijn nieuwe of mijn oude zorgverzekeraar indienen? Ik had ze niet ingediend doordat mijn vader ziek werd en overleed.

12 jaar geleden
6.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Oude, maar wel opschieten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
+ om de zinloze - te compenseren. Antwoord is gewoon goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dat "maar wel opschieten" is toch onzin.
Bij je oude verzekering.
Daar kun je declareren over het jaar 2011
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is helemaal geen probleem.

Ik ben ook altijd veel te laat met het indienen van mijn nota.
Toevallig vorige week nog van twee jaar geleden een paar tandartsrekening doorgestuurd.
Een goede verzekering doet daar niet moeilijk over.

Ik heb in het verleden, toen ik pas overgestapt was, wel eens rekeningen naar de nieuwe verzekeraar gestuurd.
Die kreeg ik terug met een vriendelijk briefje.
Vervolgens naar de oude verzekeraar gestuurd.
Die heeft het gewoon betaald.

Nota, rekeningen , moet je indienen bij de verzekeraar die je had toen de kosten gemaakt werden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.geldenrecht.nl/artikel/2010-02-01/mag-ik-oude-doktersrekening-nog-declareren Wettelijk 3 jaar, maar sommige zorgverzekeraars hebben 6 maanden of 1 jaar in hun voorwaarden opgenomen (zie bron).
Dat hoeft inderdaad geen probleem te zijn! Bij de meeste zorgverzekeraars kun je tot maximaal 3 jaar na de factuurdatum de nota nog indienen. Het is wel slim om dit nog even bij jouw zorgverzekeraar na te vragen. Het kan namelijk zijn dat ze andere termijnen hanteren, maar deze kans is zeer klein.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding