Als een transporteur een pallet met goederen 'verliest' kan je de kosten daar dan van verhalen? In het algemeen gesproken.

Internationale transporteur kan pallet die is verstuurd naar ene klant niet meer vinden. Wat kun je dan verhalen qua schade? Indien de 'normale' voorwaarden geleden, die de meeste transporteurs hebben.

Kan ik het hele bedrag verhalen, een deel? Hoe zit het met mogelijke extra kosten en kosten die ontstaan door opnieuw leveren met spoed.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt me meer iets voor de verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben pas een pakket verloren. De leverancier stuurt een nieuw pakket op naar de klant. Gratis.
En ik ... heb een sigaar gerookt bij de baas. :-)

Het beste antwoord

De kosten van het verlies van de goederen en de gevolgkosten kunnen op de transporteur verhaald worden.
De transporteur heeft getekend voor het in ontvangst nemen van de goederen en is daardoor verantwoordelijk voor de goederen, en het op tijd af leveren van de goederen, tot aflevering.
Als de vervoerder verzekerd is, dan kan hij het weer claimen bij zijn verzekering.