ja je eigen risico van 220 euro moet je betalen en daar boven op nog 250 euro eigen bijdrage
www.kunstgebit-rijen.nl/pagina/veelgestelde-vragen.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
220 is het verplichte jaarlijkse eigen risico voor alle zorg uit de basisverzekering. Crea noemt ook nog de eigen bijdrage voor het kunstgebit zelf, maar ik ga er vanuit dat bij het aanpassen van een bestaand kunstgebit de eigen bijdrage al betaald is, en deze niet opnieuw in rekening gebracht zal worden.

Dan blijft dus over het algemene eigen risico. Als je wordt opgenomen in het ziekenhuis, en je hebt je eigen risico nog niet gebruik dat jaar, dan kost dat je 220 euro. Als je medicatie gebruikt, gaat het eigen risico daaraan op. Dus als je dit jaar nog geen kosten hebt gemaakt die onder het eigen risico vallen, en je dan kosten maakt voor het aanpassen van een kunstgebit, dan betaal je inderdaad de eigen bijdrage van 220 euro. Dat heeft dus op zich niets met het kunstgebit te maken, want voor elke andere vorm van zorg die vergoed wordt uit het basispakket, betaal je een eigen risico dat net zo hoog is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
€ 220 is de algemene eigen bijdrage in de basisverzekering in 2012. Als de eerste verstrekking dit jaar voor eene kunstgebit is dan komt € 220 voor eigen rekening. Als je aanvullend verzekerd bent, kun je misschien daaruit nog een aanvullende vergoeding krijgen voor de kosten van het kunstgebit.
Bij de vergoeding van eventuele andere kosten die je dit jaar maakt tlv de basisverzekering wordt dan niet meer de algemene eigen bijdrage gekort. Misschien een reden om een (mogelijk uitgesteld) bezoek aan een specialist dit jaar tot uitvoering te brengen?