Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zag in een tv programma iets over een arb.ongesch.verzekering die door bedrijven onderling gedragen werd, hoe noemde ze dat ook al weer?

Voor dat systeem hadden ze een speciale naam en die ben ik vergeten, weet iemand die naam nog? Ik kan op het internet er niets over vinden want ik weet ook de naam van het programma niet meer. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

het heet broodfonds- zeer interessant
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het enige goede antwoord op de vraag.

Andere antwoorden (1)

Voor ondernemingen is er het systeem van "eigen risicodrager" in de WAO/WIA-werknemersverzekeringen bij het Uwv.
Voor zelfstandige ondernemers (zelfstandigen zonder personeel ofwel ZZP-er) ondernemers bestaat het broodfonds, maar dat is niet bedoeld voor een blijvende uitkering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigen Risicodrager voor de WIA (WAO is een oude regeling en nieuwe WAO gevallen komen er niet meer bij) is dat je als werkgever zelf een verzekering afsluit bij een verzekeraar en premie betaald aan de verzekeraar i.p.v. aan de overheid (Belastingdienst/UWV). Dat kan gunstig zijn omdat premies bij een verzekeraar vaak goedkoper zijn in vergelijking met de premie die de belastingdienst hanteert, afhankelijk van het personeelsbestand. Maar dat is dus niet iets wat bedrijven onderling dragen, dus ik weet niet of Kyodo dat bedoelt... Bedrijven dragen dan wel zelf het risico voor werknemers die in de WIA terecht komen, door zelf een particuliere verzekering af te sluiten i.p.v. de reguliere verzekering via de overheid (Belastingdienst).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding