Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

18 jaar wat nu?

Binnenkort wordt ik 18, wat moet ik hiervoor allemaal regelen?
Ik moet me zelf gaan verzekeren, maar meer weet ik ook niet echt.
Wat moet ik nog meer allemaal regelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Zorgen dat je je rijbewijs haald :) Misschien alleen wonen? Je mag nu sigaretten halen etc.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wooops sigaretten mag al vanaf 16 jaar volgensmij!
Als goedmakertje:

Studiefinanciering
Kiesrecht
Autorijden
Geld lenen
Ziektekostenverzekering
Verzekeringen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ov chipkaart. Studi zoals je zegt verzekering? Misschien op e zelf wonen. Rijbewijs etc zoals hierboven ook staat. Maak alvast een account aan op www.duo.nl dan kun je alles via internet doen(bijna alles)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zorgverzekering, evt. zorgtoeslag , evt. huurtoeslag, evt. inboedelverzekering, wettelijke aansprakelijkheid particulieren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het valt verder wel mee hoor :-)
Je bent nu officieel volwassen, maar verder verandert er niet zo heel veel (althans dat leert de praktijk, je kan je gewoon op je eigen tempo ontwikkelen. Ik ben 30+ en ook nog steeds onderweg om volwassen te worden ;-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor inhoudelijke informatie:

http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=wat+verandert+er+als+je+18+wordt%3F&meta=&aq=f&oq=&rlz=1I7SUNC_nl

Toegevoegd na 5 minuten:
Het zijn vooral een aantal praktische dingen, die je nu kunt en mag regelen (maar laat je niet gek maken ;-).
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Daar komt een heleboel regelwerk aan, als je 18 wordt.
Lees even rustig door en werk punt voor punt af. Uiteraard zitten daar ook de goede tips bij van de vorige reacties.

http://sites.google.com/site/helpikword18/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te veel drinken en 6 uur onder de douche liggen daar wakker worden (zie je verhaal op deze website) of te wel volwassen worden ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziektekostenverzekering hoef je niet te regelen. Je bent immers al verzekerd (via je ouder(s)).

Als je 18 wordt, loopt de verzekering automatisch door (tenzij je ouders alwaar je ingeschreven staat, bij het IZZ is verzekerd, dan is het zelfs tot je 21ste).

Wat wel aan te raden is om te kijken of het pakket wel bij jouw past (je verzekeren voor zaken als een rolator etc is niet echt zinvol denk ik:-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding