Kun je van verzekeraar wisselen als je nog openstaande posten hebt bij je huidige verzekeraar en tot wanneer kun je nog wisselen?

Toegevoegd na 31 minuten:
Betreft zorgverzekering.

13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je mag je wel aanmelden maar ze mogen je pas accepteren als alle achterstand is voldaan bij de huidige verzekeraar...heb het zelf net aan de hand gehad..was balen maar wel terecht denk ik...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik neem aan dat je een zorgverzekering bedoelt..?
Tot zover ik weet kun je dan gewoon overstappen. Ze kunnen je niet verplichten klant te blijven. Overstappen kan bij de meeste maatschappijen tot 31 dec.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet de oude opzeggen voor 1 januari en bij de nieuwe kun je je aanmelden tot 1 februari. Uiteraard blijft de verplichting de openstaande posten te voldoen,bestaan. Denk er wel aan dat de nieuwe verzekeraar alleen voor de basisverzekering een acceptatieplicht heeft, niet voor een eventuele aanvullende verzekering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie informatie, rare min: PLUS
Als je eenmaal een aanmaning hebt gehad voor het betalen van de premie basisverzekering (dat moet de verzekeraar doen na maximaal twee maanden achterstand), dan kun je niet overstappen.
Dat is een gevolg van de regeling dat verzekeraars je niet meer kunnen royeren bij achterstand - je kunt ook niet opzeggen, waardoor je dan een dubbele verzekering zou hebben.

Zie hier voor meer uitleg: http://www.kiesbeter.nl/patienteninformatie/zorgverzekeringen/wanbetalers/

Een rekening voor een behandeling die nog niet betaald is, zal geen enkel probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat kan niet, het staat in de zorgverzekeringswet. Die regel is ingevoerd om te voorkomen dat mensen gaan shoppen. Ik kan me wel voorstellen dat het mag als je altijd trouw je premie betaald hebt en alleen in december nog een onvoorziene kostenpost hebt. De verzekering zal in dat geval een besluit nemen.